Hoppa till innehåll
Sista ansökningsdag
29 september 2024 (2 dagar kvar)
Publiceringsdatum
06 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är placerad i ekonomistaben som är en av tre staber inom förvaltningen. Ekonomistaben ansvarar för förvaltningens ekonomiprocesser, upphandling-/avtalsfrågor, lokalfrågor samt även tillstånd gällande alkohol och tobak. Du kommer att vara förvaltningens expert gällande avtalsuppföljning, avtalsförvaltning samt avtalsutveckling. Detta innebär att du bland annat kommer att arbeta med styrningen av förvaltningens inköp vilket bland annat innebär att genomföra interna utbildningar. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att hålla samman de förfrågningsunderlag som kommunens upphandlingsenhet behöver för att genomföra förvaltningens upphandlingar. Främst gäller detta den verksamhet som utförs av externa entreprenörer utifrån LoU eller Lov. Det är viktigt med ett nära samarbete med kommunens centrala upphandlingsenhet. Du är en mycket viktig samarbetspartner i kontakten med våra utförare samt i uppföljningen av de upphandlade verksamheterna. I tjänsten kan andra arbetsuppgifter än de beskrivna ovan förekomma, såsom utredningar och yttranden till kommunens politiker. Du kommer även att arbeta tillsammans med olika stödfunktioner och chefer som är ansvarig beställare för våra upphandlingar. Kring utvecklingen av processerna kopplade till inköp och upphandling är det naturligt att samarbeta med förvaltningens ekonomienhet. Arbetet som avtalsutvecklare är att arbeta för en god kvalité i verksamheten vilket innebär att arbeta strategiskt med planering, utveckling, omvärldsbevakning samt uppföljning och utvärdering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • har akademisk utbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller liknande • har erfarenhet av socialtjänst, god allmän kunskap inom det sociala området • har god kunskap i gällande lagar och förordningar Meriterande är om du har erfarenhet av avtalsuppföljning och till viss del upphandling samt arbetat i en politiskt styrd organisation. Du ska känna till lagstiftningen kring LOU (Lag om Offentlig Upphandling) och LOV (Lag om valfrihetssystem). För att lyckas i rollen är du en person som är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du är samarbetsorienterad och bra på att anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är strukturerad och arbetar i en tydlig process, för oss betyder det att du organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har en god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet krävs Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
29 september 2024 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se