Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
11 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 600 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025. ARBETSUPPGIFTER Till Samhällsbyggnad söker vi nu en renhållningschef, som ska ansvara för helheten kring kommunens renhållning/avfallshantering. På samhällsbyggnad ingår förutom renhållningen, vatten och avlopp, gata och fastighet m.m Som renhållningschef kommer du ha personalansvar för fyra medarbetare på återvinningscentralen, samt verksamhets- och ekonomiansvar för renhållningen. Valdemarsvik ingår i ett samarbete med ett antal grannkommuner med en gemensam kundtjänst för vatten, avlopp och renhållning. Som sakkunnig för renhållningsfrågorna kommer du vara involverad i exempelvis planarbeten och andra kommunövergripande projekt. I tjänsten ingår förutom att vara kommunens sakkunniga inom ansvarsområdet, att initiera och driva de projekt som behöver genomföras. Du kommer vara kommunens representant i externa nätverk som involverar renhållningsfrågor. Exempel på övriga arbetsuppgifter: Entreprenad- och verksamhetsuppföljning. Handlägga och utreda ärenden i enlighet med avtal, lagkrav, föreskrifter och riktlinjer inom verksamhetsområdet. Utveckla och initiera rutiner/instruktioner inom verksamhetsområdet. Ansvara för framtagande av statistik, taxor, föreskrifter etc. KVALIFIKATIONER För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en utbildning och erfarenhet inom renhållning/avfallshantering eller närliggande område. Meriterande är erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Du bör ha gedigna kunskaper inom ditt ansvarsområde och kunna kommunicera komplexa processer på ett enkelt sätt. Din sociala kompetens och förmåga att nätverka är värdefulla egenskaper, då denna tjänst kräver samverkan med många olika kontaktytor. Du är ansvarstagande, trygg och har en förmåga att skapa struktur och tydlighet. Din entusiasm och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt kommer att vara en viktig del i din framgång. Du ser möjligheter där andra ser problem och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer samt att driva samarbete. Vi ser också att du har relevanta kunskaper om lagar och regler inom offentlig upphandling. Uppdraget kräver en problemlösande analysförmåga och mycket god förmåga att väga samman komplex information och olika hänsynstaganden. Du har en god förmåga att kommunicera tydligt, välformulerat och engagerat såväl muntligt som skriftligt. Goda IT-kunskaper och ett digitalt arbetssätt är en förutsättning. B-körkort för manuell växel krävs. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer ske löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Besök gärna vår hemsida för att få en djupare inblick i vår kommun och vårt arbete.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
14 juli 2024 (26 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se