Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Social Media Specialist

Sista ansökningsdag
01 februari 2025 (58 dagar kvar)
Publiceringsdatum
24 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

David Philips School Of Communication erbjuder utbildningar i självledarskap, kommunikation och presentationsteknik, baserade på den senaste forskningen inom neurologi, psykologi och biologi. Nu söker de en person med passion för sociala medier och content-skapande, som kan hjälpa till att sprida budskap och stärka den digitala närvaron. Vill du vara med i att hjälpa och utveckla människor?



Om tjänsten

En social media specialist arbetsuppgifter omfattar en rad olika aktiviteter som syftar till att stärka företagets närvaro online och skapa engagemang. Några av de huvudsakliga ansvarsområdena inkluderar:

  • Skapa och publicera innehåll: Utveckla engagerande och relevant innehåll anpassat för olika sociala medieplattformar (Facebook, Instagram, LinkedIn, etc.).
  • Planering och strategi: Utforma och implementera en övergripande sociala medier-strategi som stödjer företagets mål. Planera och schemalägga inlägg och kampanjer för att maximera räckvidd och engagemang.
  • Hantera konton och närvaro: Ansvara för daglig hantering av sociala medier-konton, inklusive att övervaka och svara på kommentarer, meddelanden och interaktioner. Bygga och engagera följare.
  • Analys och rapportering: Följ upp statistik och resultat från sociala medier och rapportera insikter för framtida projekt.
  • Kampanjhantering: Skapa och hantera kampanjer på plattformar som Facebook Ads eller LinkedIn Ads för att öka synligheten och driva trafik eller försäljning.
  • Omvärldsbevakning: Hålla koll på trender inom sociala medier och anpassa innehåll och strategi efter nya utvecklingar och beteendemönster online.

Sammanfattningsvis spelar en social media specialist en avgörande roll i att skapa, hantera och optimera företagets närvaro och varumärkesidentitet online.



Kvalifikationer
  • Kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.
  • Har kunskap inom sociala medier.
  • Kan producera eget content.

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Tillitsfull
  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Energisk
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 februari 2025 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se