Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Orderhanterare till välkänt teknikbolag i Västerås!

Sista ansökningsdag
23 november 2024 (49 dagar kvar)
Publiceringsdatum
24 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du i början av din karriär och har ett brinnande intresse för teknikområdet? Söker du en bred roll där du har kontakt med både kunder och leverantörer på ett globalt plan? Som Orderhanterare får du jobba administrativt med digitala system och hantera inköpsorders främst inom hamnindustrin och samtidigt driva kontakten med både kunder och leverantörer. För dig som är nyfiken både på tekniken och processer finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen!



Om tjänsten

Enheten i Västerås som du kommer arbeta för levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer inom flera olika teknikområden. Du kommer främst arbeta med kunder och leverantörer inom hamnindustrin där du säkerställer att inköpsorders hanteras korrekt, genomför beställningar och orderbevakningar samt skickar ordererkännande till kunden. Tillsammans med andra Orderhanterare sköter ni flera ärenden parallellt och arbetar i projektform. I gruppen arbetar även säljare, tekniskt säljstöd och en Contract Manager.

Du erbjuds

  • Ett värdefullt kompetensutbyte från dina kollegor i teamet
  • En fot in i en större bransch med mycket goda utvecklingsmöjligheter
  • Interna kurser och utbildningar samt inledande fadderskap under dina första veckor


Arbetsuppgifter
  • Orderhantering, fakturering samt ansvar över projektbudget
  • Säkerställa leveranser av komplexa projekt i ett nära samarbete med säljare och ingenjörer
  • Säkerställa kundtillväxt genom hållbara kund- och leverantörsrelationer för att driva processutvecklingen
  • Dokumenthantering och rapportering
  • Samarbeta med lokala enheter och slutkunder


Kvalifikationer
  • Har en avklarad YH- eller universitetsexamen inom administration, ekonomi, teknik eller inköp
  • Har erfarenhet från en roll inom kundservice
  • Har en god IT-förståelse med kunskaper i MS Office-paketet
  • Talar och skriver flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet från industrin
  • Grundläggande kunskaper i kund- och leverantörsfakturering
  • Kunskaper i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Innovativ
  • Självgående
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 november 2024 (49 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se