Procurement Specialist till KONE
Är du en strategisk planerare med förhandlingserfarenhet, är ansvarstagande och systematisk i att lösa tekniska, kommersiella och avtalsmässiga uppgifter samt har erfarenhet av att upprätta kontrakt genom anbud och förhandlingar är du rätt person!
Om tjänsten
Academic Work söker för KONEs räkning en Procurement Specialist där du kommer att ingå i teamet för direkt material & reservdelar. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig under ett år med chans till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE.
Arbetsuppgifter
Som Procurement Specialist kommer du stödja Unit Sourcing Manager i att utföra inköpsplaner för en specifik enhet i nära samarbete med andra funktioner i samma enhet. Du kommer identifiera lokala inköpsmöjligheter, hantera leverantörsanbud, agera kontraktsägare för utvalda leverantörer och hantera relaterade leverantörsrelationer. Vidare kommer du att stödja enskilda kundprojekt med deras specifika behov med mål att sträva efter den optimala leverantörsuppsättningen för dessa projekt. För att öka synlighet i regionerna, öka förståelsen för upphandlingsbehov samt förbättra leverantörs- och intressentrelationer kommer vissa resor vara nödvändiga i rollen.
Dina ansvarsområden kommer bland annat vara att:
- Arbeta med enhetens affärsfunktioner för att förstå behov
- Identifiera lokala inköpsmöjligheter för direkta material och reservdelar
- Förhandla fram ramavtal och prislistor med leverantörer som ska användas inom enheten för direkta material/reservdelar
- Fungera som avtalsägare för direkta material/reservleverantörer
- Stödja implementeringen av globala/områdeskategoriplaner inom sin enhet
- Kan fungera som inköpsspecialist även för andra enheters behov i specifika fall som representerar dessa andra enheters behov gentemot leverantörer
Kvalifikationer
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet av strategisk upphandling (med fördel inom direkt upphandling)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har eftergymnasial examen inom relevant område
- Goda kunskaper i MS Office
- Har kunskap om utbudsmarknaden och kontraktshantering
- Förmåga att arbeta i internationell miljö
För rollen söker vi en kandidat som är strukturerad, driven och trivs i en fartfylld och internationell miljö. Vi ser gärna att du har ett självständigt arbetssätt där du känner dig bekväm med att lära genom att göra med stöttning från teamet. Som person är du även professionell, ödmjuk och har en stor dos av serviceinriktad förmåga med en hjälpsam mentalitet. För att lyckas i rollen ser vi även att du är initiativtagande och drivs av problemlösning och utveckling.
Övrig information
- Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, 40h/v
- Placering: Kista
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.