Hoppa till innehåll

Registrator till enhet registratur

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Enhet registratur Vill du bli registrator för Uppsala kommuns hjärta och vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag? Brinner du för registratur och digitalisering? Vill du tillsammans med dina kollegor säkra lagenlig och effektiv hantering av Uppsala kommuns allmänna handlingar? Då vill vi att du ska söka till oss! Välkommen med din ansökan! Uppsala kommun har sedan 2015 en central registratur som ingår i avdelningen för kansli. Inom avdelningen ansvarar vi för stöd till hela kommunkoncernen genom att samordna, stötta och skapa förutsättningar för förvaltningar, kommunala bolag och förtroendevalda. Vi har det strategiska ansvaret att skapa en modern och effektiv informationsförvaltning som främjar ett demokratiskt samhälle med tillgänglig information i Uppsala kommun. Avdelningen är organiserad i fem enheter: enheten för registratur, enheten för nämndsekretariat, enheten för omvärld och ledningsstöd, enheten för juridik samt stadsarkivet. Vår arbetsplats är i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna kontorslokaler i centrala Uppsala. Inom enheten registratur finns idag strax över 30 kvalificerade och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig ett lärorikt och mångsidigt arbete på en arbetsplats där vi stöttar varandra i smått och stort, samtidigt som vi drivs av kontinuerlig utveckling och förbättring. Ditt uppdrag Som registrator har du en viktig stödfunktion, samtidigt som du har ett tydligt eget ansvar inom ditt uppdrag. Arbetet omfattar bland annat diarieföring, ärendehantering, hantering och utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och funktionsbrevlådor. Det ingår även arkivering med att ordna, förteckna och arkivera diarieförda handlingar. Du kommer även ge stöd till verksamheterna gällande informationshantering med bland annat om hur man läser och tolkar informationshanteringsplaner. Som en naturlig del av arbetet ingår kontakt med medborgare och att även att ge utbildning, råd och stöd till handläggare och chefer. Din bakgrund Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, registratorsutbildning eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Tjänsten kräver flerårig erfarenhet av arbete med registratur inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av att hantera begäran av allmänna handlingar, arkivsamordning och arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Arbetet kräver även att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver ha god kunskap om informationssäkerhet, kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem samt ha mycket goda kunskaper i Microsoft 365. Det är även meriterande om du har kunskaper i Public360, Ecos och Visual Arkiv. Som person är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt-Marie Hafelt, enhetschef för enheten registratur, 018-726 11 40. Facklig företrädare: Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 DIK, Victor Trollsås, 018-727 03 19 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se