Hoppa till innehåll

Biståndshandläggare till Omsorgsnämndens myndighet socialpsykiatri boende

Publiceringsdatum
23 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Omsorgsnämndens myndighet socialpsykiatri boende Vi söker en engagerad socionom eller beteendevetare till vårt team som biståndshandläggare. Hos oss får du varierande arbetsuppgifter, som du hanterar självständigt i högt tempo med stöd från teamledare och kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Vi jobbar i en komplex verksamhet med stundvis högt tempo och du behöver vara en person som självständigt kan planera ditt arbete för att möta verksamhetens behov. I enheten arbetar kollegorna nära varandra och teamledare finns som stöd i ärenden. Som ny på arbetsplatsen erbjuder vi en introduktionsperiod där du får stöd av en mentor. Omsorgsnämndens myndighet är en avdelning med cirka 80 medarbetare. Myndigheten ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. På myndigheten arbetar biståndshandläggare, teamledare, enhetschefer och olika stödfunktioner. Totalt är vi sju enheter som arbetar riktat till olika målgrupper. Vi på myndigheten har även ett tätt samarbete med Äldrenämndens myndighet som ingår i samma förvaltning. Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset, med goda pendlingsmöjligheter. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. Vi erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån några dagar per vecka, vilket möjliggörs av att vi har en helt digitaliserad handläggningsprocess. För alla medarbetare i Uppsala kommun erbjuds 3000 kr per år i friskvårdsbidrag. Ditt uppdrag Vår målgrupp är personer med psykiska funktionshinder och/eller neuropsykiatriska funktionshinder från 18 år och uppåt. Vi arbetar främst med olika boende insatser för målgruppen. I arbetet ingår att informera, utreda och bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen (Sol) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt att följa upp beslut och insatser. I arbetet ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. Dokumentation och individuella möten och vårdplaneringar är andra viktiga delar av uppdraget. Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot de brukare vi möter och uppfylla vår serviceskyldighet, samtidigt som vi är rättssäkra och effektiva i vår handläggning. För att komma dit arbetar vi ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk. Arbetar du hos oss får du bidra till denna utveckling på olika sätt. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen och kandidatexamen i beteendevetenskap, eller annan relevant utbildning. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete som handläggare med myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), samt att du har goda kunskaper om individens behov i centrum (IBIC). Vidare är det en fördel om du har MI-utbildning eller att du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare eller myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i dokumentation och har arbetat i verksamhetssystemet Life care. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt god kunskaper i Office-paketet. Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Sist men inte minst är du tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Carina Gustafsson¨, enhetschef, 018-727 51 10. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
13 augusti 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se