Hoppa till innehåll

Ekonomi och orderassistent hos C2

Publiceringsdatum
11 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Jobba på C2

Vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Ett konkret exempel på detta arbete är Team Verticale, vårt cykelteam. Tillsammans har vi utmanat varandra och bergsvägarna i Alperna under tuffa och roliga dagar.

Om C2 Vertical Safety

C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.

Ekonomi och orderassistent

Arbetsuppgifter: Som ekonomi- och orderassistent hos C2 kommer du att ha en viktig roll i vår verksamhet och ansvara för följande arbetsuppgifter:

Fokus på Kund- och leverantörsreskontra:

    • Vara intern och extern kontaktperson för frågor som rör kund- och leverantörsreskontra.
    • Hantera inkommande och utgående betalningar samt följa upp obetalda fakturor.
    • Kommunicera med kunder och leverantörer vid behov för att lösa reskontra-relaterade frågor.

    Orderläggning och fakturering:

    • Hantera orderläggning och fakturering i affärssystemet Pyramid samt i betalningslösningarna Klarna och Nets samt kundernas egna system.
    • Säkerställa att alla fakturor skickas ut i tid och att de är korrekta.
    • Följa upp betalningar och hantera eventuella avvikelser.

    Kundkontakt:

    • Upprätthålla goda relationer med våra kunder genom att vara tillgänglig för frågor och support relaterade tillorder, fakturering och betalningar.
    • Samarbeta med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa smidig och effektiv hantering av kundärenden.

Kvalifikationer:

  • Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande.
  • Krav på erfarenhet av kund och leverantörsreskontrahantering
  • Erfarenhet av orderläggning och fakturering, gärna med erfarenhet av Klarna och Nets.
  • Erfarenhet av bokföring och kunskap om affärssystemet Pyramid är meriterande.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Förmåga att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat.
  • Utmärkt kommunikationsförmåga och serviceinriktad inställning.

Personliga egenskaper: Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har ett sinne för detaljer. Du är en positiv och lösningsorienterad person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Din förmåga att kommunicera tydligt och professionellt med både kunder och kollegor är avgörande för att lyckas i rollen.

Övrigt:

Tjänsten är placerade på vårt huvudkontor i Uppsala.

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 11 augusti 2024, men observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
28 december 2024 (152 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se