Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Order Administrator till GlobalConnect

Sista ansökningsdag
17 december 2024 (46 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett öga för detaljer? Vi söker nu en Order Administrator som trivs med att hantera och koordinera orderprocesser från start till mål. I denna roll får du en varierad arbetsdag där du ansvarar för orderhantering, administration och samarbete med både kunder och interna team. Det är en fantastisk möjlighet att använda dina färdigheter inom struktur och organisation för att säkerställa smidiga flöden och bidra till GlobalConnects vision om att göra teknik tillgänglig och enkel för alla. Låter det som rätt utmaning för dig? Vi ser fram emot din ansökan!



Om tjänsten

GlobalConnect är en framstående leverantör inom infrastruktur och fiber, engagerad i att skapa en smidigare vardag för sina kunder samtidigt som de arbetar för en hållbar och ansvarsfull framtid. Som ledande aktör inom fiberbaserad datakommunikation och datacenter i norra Europa har de ett tydligt uppdrag: att koppla upp och sammanföra Sverige. GlobalConnect erbjuder allt från säker uppkoppling för butikskedjor och små till medelstora företag, till att bygga avancerade datacenter för några av världens mest krävande kunder.

Som Order Administrator i GlobalConnects Order Entry-team får du en dynamisk och varierad arbetsdag där du verkligen kan göra skillnad. Du kommer att hantera kundsupportfrågor via både mail och telefon, vilket ger dig direktkontakt med GlobalConnects kunder och gör att du kan erbjuda snabb och effektiv hjälp. Du ansvarar även för orderhantering och avtalsfrågor, vilket innebär att du får en viktig roll i att säkerställa att alla processer flyter smidigt. Dessutom blir du en nyckelperson i kommunikationen mellan deras B2B-kunder och den interna organisationen, med nära samarbete med sälj- och leveransteam. Rollen erbjuder dig stora möjligheter att växa och successivt ta på dig mer ansvar, både i kundprojekt och i förvaltningen av deras befintliga kunder. Din insats blir ovärderlig för att säkerställa kundernas fortsatta nöjdhet och du kommer att spela en central roll i att skapa långvariga kundrelationer. Du blir en del av ett tryggt team på 8 personer, där arbetsklimatet är öppet och hjälpsamt. Hos GlobalConnect välkomnas du in i en positiv och stöttande arbetsmiljö där teamet inte bara arbetar hårt tillsammans utan också har roligt.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos GlobalConnect. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst till sista juni. Det kan finnas chans till förlängning och/eller överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

  • Att bli en del av en organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
  • Möjligheten att växa och utvecklas, samtidigt som du blir en viktig länk mellan B2B-kunder och den interna organisationen
  • Arbete hos en organisation där våra nuvarande konsulter beskriver det som en fantastisk arbetsplats
  • En arbetsplats i väldigt fräscha lokaler mitt i centrala Uppsals


Arbetsuppgifter
  • Ansvara för orderregistrering och hantering av beställningar
  • Registrera avtal i samarbete med kunder och säljare
  • Utföra fakturering i samråd med leverans-, sälj- och billing-funktionen
  • Ge stöd till säljteamet genom att hantera inkommande beställningar
  • Ta hand om kunder som gör beställningar direkt
  • Hantera kundsupportfrågor via e-post och telefonkontakt


Kvalifikationer
  • Har en gymnasieutbildning
  • Har erfarenhet av administrativt arbete
  • Kan koordinera och strukturera ditt arbete effektivt
  • Har god datavana och lätt för att lära dig nya system
  • Är mycket bekväm svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande, men inget krav, om du har:

  • Arbetat i en liknande roll tidigare
  • Arbetat med kundsupport eller kundservice tidigare
  • Erfarenhet av orderhanteringssystem

Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och prestigelös. Du tycker om sociala kontakter och du har en god kommunikativ förmåga. Vidare bör du tycka om att ta egna initiativ och är inte rädd för att fråga för att föra ditt arbetet framåt. Eftersom du kommer att arbeta i team är det även viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information
  • Start: Omgående (max 1 månads uppsägningstid)
  • Omfattning: Heltid, kontorstider med flex
  • Placering: Centrala Uppsala
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 december 2024 (46 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se