Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Starta din IT-karriär i Östersund!

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (36 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 november 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att, tillsammans med ditt team, vara första kontakten med IT-supporten för användarna där målet är att lösa så många ärenden som möjligt. Med hjälp av fjärrstyrningsverktyg kommer du supportera användarna med diverse IT-relaterade problem. Arbetet innefattar felsökning i Windows- och Citrixmiljö, kontohantering i Active Directory och administration i Microsoft 365.

Du kommer att ta emot ärenden via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. Utöver detta kommer du att felsöka och ge support i kundspecifika applikationer.



Din profil

Du som söker denna tjänst har förmågan att agera ansvarsfullt och professionellt när du hjälper användare. Du har en god pedagogisk förmåga när du vägleder och supporterar för att åstadkomma den bästa möjliga servicen. För att lyckas i rollen har du tidigare arbetat inom IT-support eller kundservice och har en gymnasial utbildning inom IT i bagaget.

Vi ser gärna att du har:

  • Gymnasieexamen med inriktig inom IT eller motsvarande utbildning
  • Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (36 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vår kund i Östersund växer så det knakar och vi söker därför flera kunniga och serviceinriktade IT-tekniker till deras servicedesk.

Uppdraget är på heltid och pågår tillsvidare. Du blir en del av ett härligt team där ni tillsammans arbetar för att leverera service i världsklass.

Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.