Säljare/kundansvarig sökes till LGT Logistics AB
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Vi förstärker nu vårt ”dream team” och söker en passionerad och affärsdriven säljare som älskar att nå resultat. Är du en person som vet hur det känns när man lyckas och har talangen att bygga långsiktiga, starka kundrelationer? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där din insats gör skillnad varje dag? Då kan det vara just dig vi letar efter!
Dina arbetsuppgifter hos oss
I din roll kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med vårt grymma team på marknadsavdelningen med att operativt identifiera, prospektera och sälja mot nya potentiella kunder samt befintliga kunder inom våra segment. Vi erbjuder en möjlighet att växa in i rollen som säljare med start i rollen som junior säljare innehållande enklare sälj, support och stöttning till kollegorna olika säljrelaterade uppgifter. Du kommer fokusera på bearbetning av befintliga kunder samt på förarbetet i att finna nya kunder som dina kollegor hjälper dig med att vinna. Du förväntas ringa så väl kalla samtal som att följa upp kontakter från marknadsaktiviteter. I takt med att du bygger på din erfarenhet kommer du få ta mer ansvar och successivt driva egna affärer - från första kontakt och mötesbokning till offertskrivning och att landa affärsavtal. Vi ser också stor potential för dig att växa vidare hos oss. Vi tror på långsiktighet och att investera i våra medarbetares utveckling!
Sammanfattningsvis inkluderar dina ansvarsområden att
- hitta nya och utveckla befintliga kunder
- erbjuda kundunika upplägg
- offertframtagning på nya affärsmöjligheter
- självständigt och i grupp driva säljprocess, från prospektering till färdig affär
- bygga långsiktiga relationer och strategiska samarbeten
- samarbeta med kollegor i syfte att överlämna vunna affärer till trafik-, lager-, och terminalcheferna, vilka ansvarar för den operativa delen av affären.
Vem är du?
Vi tror att du är en innovativ person med mycket driv och en vilja att utvecklas – både som individ och tillsammans med oss. Du älskar kundmötet, har ett öga för att hitta lösningar och är inte rädd för att ta initiativ. Att vilja vara en del av en tillväxtorganisation där det krävs hårt jobb, struktur och ihärdighet är en förutsättning för att lyckas i rollen och att trivas hos oss. Vidare är du en engagerad och prestigelös person som brinner för att skapa värde för kunderna, du är trygg i dig själv, har en positiv inställning och är nyfiken på vad som händer i affärsvärlden. Du är en säljprofil som håller koll på trender och som alltid vill ligga steget före när det gäller marknadens utveckling. Vi ser positivt på om du har några års erfarenhet av försäljning av logistiktjänster. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av vår bransch och har erfarenhet av att driva affärer mot e-handel, logistik och industri. Men viktigast av allt är din personlighet, ditt driv och din vilja att lyckas och att nå dina mål. Det är de egenskaperna som kommer göra skillnad hos oss och för våra kunder.
Om LGT Logistics AB
LGT Logistics AB har över femtio års erfarenhet av internationella möbeltransporter till detaljhandeln och är möbelindustrins förstahandsval. Vi distribuerar mer än 12 000 kubikmeter möbler varje vecka. Vi är kända för att ha hög servicenivå och branschledande kvalitet. LGT Logistics AB ingår i Nordic Transport Group sedan 2021.
Vi erbjuder dig...
en plats där du kan växa och utvecklas långsiktigt. Vi tror på att investera i våra medarbetare och erbjuder spännande karriärmöjligheter för den som vill växa med oss. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom företaget. Du får en marknadsmässig lön som speglar din kompetens och dina prestationer och vi erbjuder dessutom en bonusmodell som ger dig möjlighet att påverka din egen inkomst. För att underlätta ditt arbete får du även tillgång till tjänstebil. Utöver detta omges du av ett härligt och drivande team som stöttar varandra i vardagen. Din anställning inleds med en provanställning och övergår därefter till en tillsvidareanställning.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Julia Hillerström på 079-073 48 97 alternativt julia.hillerstrom@onepartnergroup.se.
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Liknande Jobb
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se