Hoppa till innehåll

Fövaltningssekreterare

Publiceringsdatum
13 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbeta och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och framtiden vara en attraktiv arbetsgivare.  Som förvaltningssekreterare arbetar du inom Kommunledningsstaben i ett team av medarbetare som fungerar som ett administrativt stöd till förvaltningens olika verksamheter samt politiska nämnder.  Arbetsuppgifter Som förvaltningssekreterare är du en viktig del i den kommunala beslutsprocessen där du ansvarar för att säkerställa den administrativa processen i Bildningsutskottet och Allmänna utskottet, med uppgifter kopplade till möten som exempelvis kallelser, dagordning, protokoll och expediera beslut.   Du biträder verksamhetscheferna inom Samhällsbyggnad och Lärande och utbildning med kvalificerat administrativt stöd och kvalitetsgranskning av tjänsteskrivelser och andra underlag. I rollen ingår ett uppdrag som dataskyddsombud för kommunen. Tillsammans med dina kollegor på enheten ansvarar ni för handläggning av ärenden, prövning vid utlämning av allmänna handlingar, förvaltnings- och kommunalrättsliga frågor, posthantering, diarieföring, arkivering och andra förekommande arbetsuppgifter på enheten.   Kvalifikationer Vi söker dig med en universitets/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning i offentlig rätt och inom kommunen förekommande speciallagstiftning är meriterande. Du behöver ha kunskap om gällande lagstiftningar samt erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt samt har god administrativ förmåga. Arbetet kräver en god digital kompetens då du även fungerar som ett stöd i användandet av program och teknisk utrustning för utskotten. Arbetet förutsätter att du har ett strukturerat arbetssätt, analytisk förmåga, arbetar självständigt och är noggrann. Du har god initiativförmåga, är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta. Du gillar att arbeta i ett team där man hjälper varandra och stämmer av med kollegor under dagen. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa arbetsuppgifter.   Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Övrigt Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.   Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
07 juli 2024 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se