Hoppa till innehåll
ATS kraftservice logotyp

KMA - samordnare

Sista ansökningsdag
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Har du goda erfarenheter av KMA-samordning och trivs av att arbeta operativt? Har du en samordnande förmåga och ett intresse för att undanröja risker och underlätta dina kollegors arbetsvardag?

Då kan detta vara jobbet för dig.

Om tjänsten
Som KMA-samordnare på ATS bär du ansvaret för att driva och stödja organisationen samt systerbolag inom området kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöstyrning.

Du bidrar med din expertis på området och du tolkar och tillämpar lagar och föreskrifter samt verka för ständiga förbättringar. Fokus ligger på det operativa arbetet och innefattar stort egenansvar.

Företaget har målbilden mot certifiering och söker dig som vill driva denna process framåt tillsammans med oss.

Placeringsort går att diskutera. Körkort B är ett krav och resor i tjänsten förekommer.

Företaget finns i hela landet. Tjänsten rapportera till VD på ATS Kraftservice.

Uppdraget

Som KMA samordnare samverkar du internt med andra funktioner, utgår från verksamhetens behov och driver arbetet inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö där bland annat följande ingår:

  • Revisioner
  • Riskbedömningar och arbetsberedningar
  • Skyddsronder
  • Miljöronder
  • Deltagande i prekvalificerings och anbudsarbete.
  • Stötta vid framtagande av kvalitets- miljö- och arbetsmiljöplaner
  • Vara delaktig i framtagande av handlingsplaner och åtgärder för att åtgärda risker/tillbud/olyckor/oönskade händelser
  • Utreda, följa upp incidenter
  • Stötta projekten vid en eventuell krissituation
  • Sammanställa och upprätta underlag beträffande arbetsmiljöarbete till Årsredovisningen och Hållbarhetsredovisningen

Din profil
Du har erfarenhet som arbetsmiljöingenjör eller KMA då du jobbat både operativt och strategiskt. Dina kunskaper kan du ha förvärvat genom högskolestudier eller genom praktisk erfarenhet. Du har erfarenhet av att göra riskanalyser och utredningar samt att bygga arbetsmiljöprocesser.

Du har god kännedom om ISO 45001 och arbetsmiljölagstiftningen. Har du också kunskaper om och jobbat med ISO 14001 och 9001 är det meriterande.

Vi arbetar enligt Peabs verksamhetsledningssystem.

För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Du har god administrativ förmåga och är strukturerad. Du är tydlig och i din kommunikation samt ser helheten i verksamheten och varje enskilt projekt. Du är van att jobba med eget ansvar och ser vad som behöver göras. Du har förmågan att ifrågasätta men samtidigt vara ödmjuk, ett konsultativt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga.

Frågor om tjänsten besvaras av Håkan Ström, VD ATS Kraftservice, tel 072-533 41 55

Vi tillämpar löpande urval.

Vi erbjuder

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan!

ATS är ett entreprenadbolag inom energiteknik som erbjuder tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad av lokalnät, ställverk, region- och stamnät samt inom industrin. ATS är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

ATS kraftservice logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren