Hoppa till innehåll
Sista ansökningsdag
17 november 2024 (20 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Anna Svensk
Telefon
Ansök nu
Vi söker en konsult till en av våra kunder inom avdelningen Clearing & Avveckling. Du kommer först vara anställd som konsult i 6 månader och vid gott samarbete ämnar uppdraget övergå i en direktanställning hos vår kund. Teamet ansvarar för att hantera kunders insättningar och uttag, utföra interna och externa betalningar på uppdrag av andra avdelningar samt dagliga likvidavstämningar. Vidare säkerställer man att betalningar hanteras med hög kvalitet och enligt uppsatta servicenivåer. Utöver detta kommer rollen även innebär att kontinuerligt arbeta med att effektivisera processer, automatisera arbetsuppgifter och vara en viktig stakeholder i pågående initiativ inom företaget.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Hantera kunders insättningar och uttag av likvid
  • Utföra daglig likvidavstämning av konton
  • Utföra betalningar på uppdrag av andra interna avdelningar
  • Säkerställa täckning på bankkonton för likvidflöden
  • Hantera ärenden och frågor från kunder
  • Ha möjlighet att arbeta heltid on-site från kundens kontor i centrala Stockholm
Kvalifikationer:
  • 1-2 års erfarenhet av liknande arbete, alternativt att du arbetat med det vid sidan av studierna
  • Eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel
  • Flytande i svenska och engelska då du i denna roll har du löpande kontakt via mail och telefon med interna och externa motparter.
Personliga egenskaper:
  • Självständig, strukturerad och driven
  • Flexibel och beslutsam i det dagliga arbetet
  • Förmåga att se samband och förstå helheten
  • Ansvarstagande, noggrann och problemlösningsorienterad
  • Trivs med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och kan hantera tidspress
  • Prestigelös och samarbetsvillig
Rollen är med start omgående eller snart som möjligt och vi ser framemot din ansökan.

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Konsult hos oss på Jurek

Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 november 2024 (20 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.