Hoppa till innehåll
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp

Ekonomiassistent sökes till Stockholms universitet

Sista ansökningsdag
28 november 2024 (23 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Emelie Kumlin
Telefon
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Stockholms universitets IT-avdelning har behov av en ekonomihandläggarkonsult under en kommande rekrytering

Huvudsakliga arbetsuppgifter för uppdraget är:
  • Hantera avdelningens inkommande leverantörsfakturor
  • Hantera avdelningens fakturering av interna kunder
  • Hantera en del av avdelningens inköp
  • Hantera vissa av avdelningens löneadministrativa uppgifter
  • Hantera frågor kopplat till avdelningens lokaler
Konsulten kommer ingå i gruppen Controlling och verksamhetschef som består av 5 medarbetare med rollerna; controller, personalhandläggare och licenssamordnare. Då gruppens arbete omfattar många olika områden så är det viktigt att konsulten gillar samarbete, är flexibel, strukturerad, noggrann då gruppen fördelar arbete och backar upp varandra.

Vem är du?

Utöver det behöver du uppfylla följande för att vara kvalificerad för detta konsultuppdrag:
  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Konsulten ska ha minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent/ekonomihandläggare med fokus på kund- och leverantörsreskontragoda
  • kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
  • Konsulten ska kunna uttrycka sig väl på svenska, i tal och skift
  • Konsulten ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig pedagogiskt i tal och skrift
  • Konsulten ska i anbudsvaret uppvisa 2 referensuppdrag som matchar uppdraget som finns beskrivet.
Meriterande krav;
  • Konsulten bör ha erfarenhet från liknade uppdrag inom statlig myndighet, gärna inom universitets- och högskolesektorn
  • Konsulten bör ha erfarenhet av Raindance.
Du erbjuds

Ett konsultuppdrag med omfattning 100%. Beräknad start 2 december 2024 och pågår som längst till 31 maj 2025. Arbetstiderna är måndag - fredag kl. 08:00 - 16:30, andra arbetstider sker i samråd/överenskommelse med närmaste chef.

Möjlighet ges till arbete på distans upp till två (2) dag/vecka så länge uppdraget kan utföras med önskad kvalitet och arbetsuppgifterna tillåter, distansarbete sker efter dialog med ansvarig gruppchef.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Om Jurek

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 november 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.