Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Tysktalande supporttekniker till centrala Stockholm

Publiceringsdatum
02 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som supporttekniker spelar du en central roll i att säkerställa en smidig drift och användarvänlighet för IT-system och teknisk utrustning inom organisationen. Ditt huvudsakliga ansvar är att tillhandahålla teknisk support och lösa användares IT-relaterade problem. Du kommer att arbeta tillsammans i ett team där ni tar emot ärenden och här kommer du att spela en viktig roll genom att effektivt hantera och lösa IT-relaterade problem för användare från Tyskland.



Din profil

Du som söker tjänsten ska vara en person som tar initiativ och ansvar för din egen professionella utveckling och trivs med att självständigt driva arbetsuppgifter framåt. Din förmåga att kommunicera, både på svenska och tyska, är stark. Du är tydlig och koncis i din kommunikation och kan anpassa ditt språkbruk efter mottagarens behov.

Med en positiv inställning tar du dig an och löser tekniska problem och utmaningar. Du är snabb att identifiera lösningar och arbetar metodiskt för att uppnå resultat. Du trivs med att samarbeta i ett team och är beredd att dela med dig av din kunskap samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra.

Krav:

  • Tyska - flytande i tal och skrift
  • Print Server
  • Nätverk (Patchning, konfiguration, DHCP/TCP/IP, Cisco)
  • Microsoft 365
  • Active Directory
  • Säkerhetslistor, distributionslistor och GPO:er
  • Windows Server 2012
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Julieth Escobar +46 734 159387 Julieth.Escobar@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 oktober 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Våra anställda ska hela tiden kunna fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Alla våra konsulter ges möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Att vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag.