Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Tekniker inom 2nd line support

Sista ansökningsdag
01 december 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
02 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att ta emot och lösa incidenter samt problem som eskalerats från 1st line. Du kommer att arbeta nära verksamheten och ärendena löser du via telefon, remote och onsite. Att lösa de mer komplexa problemen med hjälp av grundlig felsökning är en stor del av arbetet. Du kommer att arbeta med dagligt installations- och serviceunderhåll, säkerhetslösningar samt supportarbete på utrustning samt i system och applikationer såsom Microsoft 365, Azure och Intune.



Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetet i minst två år med liknande arbetsuppgifter och inom IT i fem år. Som person har du ett strukturerat tankesätt med uppmärksamhet på detaljer. Du är tekniskt kunnig, en riktig lagspelare samt talar och skriver svenska och engelska flytande.

Krav

  • Erfarenhet av djupare felsökning

  • Goda kunskaper inom Microsoft 365 och Azure

  • Erfarenhet av Windows Server 2016 och uppåt - uppsättning och underhåll

  • God nätverksförståelse

Meriterande

  • Erfarenhet kring olika backuplösningar

  • Erfarenhet av virtualisering

  • B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller hollie.vanderuit@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 december 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric söker nu supporttekniker med minst två års erfarenhet av IT-support på 2nd line nivå till uppdrag hos en kund som behöver stärka sin 2nd line support.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.