Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Projektkoordinator till Energiföretagen

Sista ansökningsdag
10 december 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
11 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet av en administrativ och koordinerande roll? Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som vill utvecklas inom projektkoordinering och administration? Får du dessutom energi av att ha många kontaktytor i ditt arbete? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vi söker dig som vill spela en viktig roll i en branschorganisation som arbetar för att utveckla energibranschen. Det här är ett uppdrag på minst 6 månader med start omgående.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i sex månader. Det kan finnas möjligheter till förlängning av uppdraget. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Energiföretagen.

Om företaget

Energiföretagen Sverige är en branschorganisation som samlar företag som producerar, distribuerar, handlar med och lagrar energi. Deras medlemmar levererar el och värme och totalt är dem närmare 400 företag. De verkar för att skapa goda förutsättning för sina medlemmar och för att vara centrum för informationsspridning och kompetensutveckling i en bransch som står inför många förändringar. En viktig del i verksamheten är att erbjuda service till deras medlemmar, bland annat med specialstöd, omvärldsbevakning, teknikutveckling, utbildningar och konferenser, för att utveckla branschens kompetens och förmåga att möta morgondagens utmaningar. Därtill är organisationen en viktig röst i samhällsdebatten och i relation till andra samhällsaktörer i Sverige och EU. Energiföretagens mål är att utifrån kunskap, en helhetssyn på energisystemet och i samverkan med omgivningen, utveckla energibranschen.

Arbetsuppgifter

På Energiföretagen tillhör du gruppen som producerar branschspecifika möten och konferenser för våra medlemsföretag. Gruppen består av sex medarbetare och i din roll är du med och arbetar operativ i det dagliga arbetet. Tillsammans med kollegorna eftersträvar du att deltagarnas upplevelser överträffar förväntningarna.

I rollen ansvarar du för att koordinera och administrera olika typer av möten och konferenser, såväl kommersiella möten och konferenser, som regionala och lokala aktiviteter för våra medlemsföretag runtom i Sverige. Du rapporterar till gruppchef Möten & Konferens.

Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat att:
* bistå projektledaren i att planera och genomföra våra större kommersiella möten och konferenser i faserna före, under och efter. Alltifrån planering av lokaler, utskick, inbjudningar, deltagarhantering, utställarhantering, fakturering, program, administrera styrgrupp och programgrupp, fakturering, utvärdering med mera.
* ge support och service till deltagare före, under och efter möten och konferenser
* sammanställa statistikunderlag och bistå i ekonomisk uppföljning
* bistå regioncheferna i planering och genomförandet av regionala och lokala medlemsaktiviteter och möten före, under och efter genomförandet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Du har erfarenhet av att arbeta i en administrativ och koordinerande roll
* Det är meriterande om du har kunskap av att jobba med att arrangera möten och konferenser inklusive planering, koordinering, administrering, genomförande och uppföljning
* Du har god systemvana och meriterande om du har arbetat i CRM och bokningssystem
* Slutförd gymnasieutbildning
* Goda kunskaper i Office-paketet
* Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga och du bygger goda relationer med gäster, kollegor och samarbetspartners på de konferensanläggningar vi använder oss av. Du arbetar strukturerat och organiserar och planerar ditt arbete väl tillsammans med projektledaren och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Som arrangör av möten och konferenser kan ibland oplanerade saker inträffa. Du behöver därför bibehålla ett gott humör och vara lösningsorienterad i situationer som kan upplevas stressande.

Som person är du dessutom serviceinriktad, erbjuder ett professionellt värdskap och är i övrigt en god representant för Energiföretagen. Du försöker alltid utveckla och förbättra det du jobbar med och du uppskattar förändring. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Olof Palmes gata 31
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: projektkoordinator, projektadministration, projekt, koordinator, utbildningar, samordning, konferenser, administration, heltid, Stockholm, centralt, energi, energibranschen, energiföretagen, adminstration

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 december 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.