Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Masterdata & Demand Planner till Timik Group AB

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en strukturerad person med öga för detaljer? Har du erfarenhet av att hantera data såväl effektivt som kvalitativt? Vi söker nu en Masterdata & Demand Planner till Timik Group AB där du blir en del av ett dynamiskt team.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Timik Group AB.

Om företaget

Timik Group AB är ett nordiskt hälso- och sjukvårdsföretag med fokus på medicinsk utrustning för diagnostisering, behandling och övervakning av akuta och kroniska sjukdomstillstånd. De har omfattande erfarenhet när det gäller att ta fram innovativ och tillförlitlig medicinsk teknologi samt distribuera och sälja denna till kunder i den nordiska regionen. De erbjuder klassledande lösningar inom vad som finns tillgängligt inom livsvetenskap och medicinsk teknologi och strävar efter att ge alla behövande det ljusaste hopp om att kunna leva ett så bra liv som möjligt. Timik Group AB har specialiserat sig på att tillgängliggöra det allra senaste inom medicinsk teknologi inom deras fokusområden och till ett överkomligt pris för människor vars vardag påverkas av dessa villkor. De har huvudkontor i Sverige och kontor och serviceavdelningar i Norge, Finland och Danmark. Timik Group AB och alla dotterbolag är ISO9001:2015 certifierade.

Timik Group AB söker nu en engagerad Master Data & Demand Planner till Operationsteamet. Som en medlem i teamet kommer du att spela en avgörande roll i att stödja deras övergripande strategi, i linje med deras kärnvärden: Ambitiös, Bäst Tillsammans, Engagerad och Pålitlig. Timik Group ABs vision är att bli Nordens ledande Medtech-distributör och föredragna partner inom deras utvalda fokusområden.

Arbetsuppgifter

I rollen som Data/Demand Planner ansvarar du för både masterdata och demand planning. Detta innebär att du aktivt deltar i utvecklingen av hanteringen och verktyg för in-och utfasning. I det dagliga arbetet genomför du registrering och underhåll av masterdata och dokumentation. Utifrån underlag i Excel, ärendehanteringssystem samt mejl, säkerställer du att data gällande artikel, leverantör och kunder förs in korrekt i systemet. Du utvecklar och underlättar även för S&OP-processen samt planerar, underhåller och analyserar demand planner masterdata. Du ingår i ett team med tre andra kollegor på Operations och fungerar som en länk mellan produktavdelningen och Operations där du blir personen som sätter rutiner och en struktur.

Vidare har du ett nära samarbete med produktkontoret och supply chain-teamet för att säkerställa utföranden. Inledningsvis får du en introduktion till arbetet för att få en förståelse för arbetsuppgifterna och dess innehåll.

* Masterdata Management, säkerställa för kvalitet och process kopplat till all typ av masterdata
* Aktivt supportera in/utfasning av nya artiklar/sortiment/volymer
* Demand Planning; aktivt verka för att utveckla en S&OP-process i syfte att stärka leveransförmågan
* I rollen ingår ett visst anskaffningsansvar då du kommer att ansvara för vissa leverantörer för operativt inköp

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, meriterande med erfarenhet av masterdata
* God data- och systemvana
* Goda kunskaper i Excel, till exempel kunna upprätthålla pivottabeller och föra över data från affärssystem
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du har ett strukturerat arbetssätt och förstår vikten av detaljer i ditt arbete, samtidigt som du har en bra helhetssyn för att kunna se samband och göra analyser. Du trivs i en administrativ roll där tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter och har förmåga att driva arbetet självständigt framåt. Då du har många kontaktytor, med dagliga dialoger på engelska, ser vi att du är en kommunikativ och relationsskapande person, med felfria engelskkunskaper. Slutligen har du förmågan att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö på ett lösningsfokuserat sätt och prioritera rätt.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
13 september 2024 (55 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.