Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Kundtjänstmedarbetare / Administratör till PreZero

Sista ansökningsdag
10 november 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
11 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och att ge förstklassig service? Vill du arbeta på ett framåtlutat företag inom miljö- och återvinningsbranschen? PreZero Recycling AB söker en nyfiken och flexibel kundtjänstmedarbetare till deras team i Stockholm. Här erbjuds du en bred roll med goda möjligheter till utveckling i ett globalt bolag. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att PreZero Recycling AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och PreZero en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta.

I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.

PreZero ser på mångfald som en av sina största styrkor och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar därmed alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.

Arbetsuppgifter

PreZero behöver nu förstärka sin administrativa avdelning med en ny kollega. I rollen som kundtjänstmedarbetare/administratör deltar du i den dagliga verksamheten med huvuduppgift att bemanna deras kundtjänst och serva kunder i Region Öst (stor Stockholm).

Du kommer arbeta i PreZeros verksamhetssystem med ordermottagning, orderuppföljning, fakturafrågor, krediteringar, statistik, registervård, viss reklamationshantering samt vara kund behjälplig med diverse frågor kring deras avfallshantering och de tjänster som erbjuds. PreZero arbetar med digitala ordersystem men arbetet innebär även att kontrollera och följa upp order och be-ställningar inför fakturering. Du arbetar i nära kontakt med PreZeros kunder, och mottar ärenden via telefon samt mejl. Vidare arbetar du i nära samarbete med interna funktioner, så som transportledare och chaufförer, för att snabbt och service-fokuserat kunna lösa kunds ärende.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Yrkeserfarenhet inom administration och/eller kundtjänst, alternativt en kombination av utbildning och erfarenhet inom området
* Meriterande med erfarenhet från kundorienterad verksamhet och/eller miljöservicebranschen
* God datorvana samt kunskaper i MSOffice, meriterande med erfarenhet av affärssystem (till exempel order-, fakturerings-, ekonomi- och statistikprogram).
* Goda kunskaper i svenska och engelska

För att trivas i rollen är det viktigt att är du engagerad och nyfiken. Du gillar att lära dig nya saker, har ett prestigelöst sätt och tar med stort engagemang tag i det som behöver göras. Du är en god kommunikatör och duktig på att lyfta blicken och stötta teamet, vilket också gör dig till en framgångsrik problemlösare. Som person är du strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du vågar fråga och är mån om att driva arbetet framåt med noggrannhet och kvalitet som prägel. Vidare är du serviceinriktad och brinner för att skapa kundnöjdhet och förtroende. Slutligen är du flexibel, och trivs i en rörlig miljö där arbetsbelastningen periodvis är hög.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Saltsjö-Boo, Nacka, möjlighet till hemarbete två dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 07-16

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 november 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.