Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Ekonomiassistent till Leinonen Sweden

Sista ansökningsdag
18 december 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
19 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du intresserad av ekonomi och lockas av att arbeta på ett internationellt företag? Leinonen Sweden söker en ekonomiassistent som vill vara del av deras växande bolag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Leinonen Sweden.

Om företaget

Leinonen Sweden tillhör Leinonen Group som är en internationellt etablerad redovisnings och rådgivningsbyrå med 33 års erfarenhet. Leinonen Group har 14 kontor utspridda runt om i Skandinavien, Baltikum och centrala Östereuropa. Leionen Sweden erbjuder stor kunskap och expertis inom finansiell rådgivning och redovisningstjänster för främst internationella kunder av olika storlek och inom en rad olika branscher. Kontoret i Stockholm är beläget vid centrala Fridhemsplan i trevliga lokaler och är en relativt liten byrå under stor utveckling. Hos Leinonen Sweden arbetar du med frihet under ansvar, flexibla arbetstider och ges stora utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med stora delar av ekonomiflödet såsom kontering, kund- och leverantöreskontra, löner, ärendehantering samt momsavstämning. Du ansvarar även för faktureringar och bokföring av transaktioner, ser över kundbetalningar och gör kontoavstämningar. Därtill stöttar du övriga kollegor med kringliggande uppgifter som behövs såsom att stötta vid månadsbokslut. Du har vidare kontakt med myndigheter och arbetar dagligen i Visma och Fortnox. Övergripande ansvarsområden:

* Kontering, kund- och leverantörsreskontra, lön, ärendehantering samt momsavstämning
* Faktureringshantering, löpande bokföring av transaktioner samt kundbetalningar
* Stötta kollegor såsom vid månadsbokslut
* Kontakt med myndigheter

I den här tjänsten erbjuds du en flexibel arbetstid, en positiv arbetsmiljö i ett modernt växande företag med bra karriärmöjligheter. Övriga förmåner är tjänstepension, friskvårdsbidrag samt möjlighet till utbildning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* God data- och systemvana
* Grundkunskaper i bokföring, lön, kund/leverantörskontra samt redovisningsprinciper
* Meriterande med arbetslivserfarenhet i en liknande roll

Du är en person som har viljan och förmågan att hjälpa andra människor och som trivs i att arbeta i en miljö med ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera samtidigt som du är noggrann. Du är en social och kommunikativ person som trivs med att stötta och hjälpa kollegor vid behov i olika områden samt känner dig trygg i att be om hjälp när du behöver.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 december 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.