Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Upphandlingssamordnare till offentlig verksamhet sökes

Sista ansökningsdag
03 oktober 2024 (24 dagar kvar)
Publiceringsdatum
03 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten
Som upphandlingssamordnare kommer du att arbeta med att ge stöd till verksamheten vid olika anskaffningar av varor och tjänster. Du kommer att vara en nyckelperson som koordinerar förnyade konkurrensutsättningar och hanterar självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Tillsammans med ett kompetent team av kollegor kommer du att delta i utvecklingsarbete inom enheten och bidra med din kunskap och ditt engagemang.

Rollen innebär många interna och externa kontakter, där du fungerar som enhetens "kanal in". Du ansvarar för att hålla enhetens information i olika kanaler uppdaterad och säkerställer att den möter verksamhetens behov. Utöver detta kommer du att hantera myndighetens anmälningssystem, avtalsdatabas och enhetens funktionsbrevlåda. Du arbetar enligt lagstiftning, processer och rutiner inom upphandlingsområdet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis till sista januari 2025. För rätt kandidat kan det finnas möjlighet till förlängning.

I din roll som upphandlingssamordnare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Ge upphandlingsstöd vid anskaffningar genom förnyade konkurrensutsättningar
  • Självständigt arbete i ett elektroniskt upphandlingsverktyg
  • Utvecklingsarbete tillsammans med kollegor inom enheten
  • Hantering av myndighetens anmälningssystem och avtalsdatabas
  • Ansvara för att enhetens information hålls uppdaterad

Tjänsten som upphandlingssamordnare är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har genomgått en YH-utbildning inom offentlig upphandling eller har minst två års akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller liknande område. Du har tidigare erfarenhet från arbete i offentlig sektor eller praktik inom upphandling eller inköpsrelaterade frågor. Du har en stark administrativ förmåga och kan självständigt hantera uppgifter i ett elektroniskt system.

Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer med både interna och externa aktörer. Din språkliga förmåga på svenska är mycket god, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:

  • Erfarenhet av upphandling och/eller inköp i offentlig sektor
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om vår kund
Vår kund är en välrenommerad aktör inom den offentliga sektorn med en stark värdegrund och ett starkt fokus på utveckling och innovation. Här erbjuds du en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor som ständigt strävar efter att förbättra verksamheten.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
via jesper.jenefjard@decco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Upphandlingssamordnare, Upphandling, Offentlig sektor, Stockholm, Ekonomi, Juridik, Inköp, Adecco

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 oktober 2024 (24 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.