Upphandlare till E-hälsomyndigheten
Om tjänsten som Upphandlare
Uppdraget som Upphandlare innefattar bland annat att planera, genomföra och följa upp inköp av varor och tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling.
I arbetsuppgifterna som Upphandlare ingår även:
- Analysera organisationens behov och krav
-Utarbeta upphandlingsdokument
-Genomföra anbudsutvärdering och eventuella förhandlingar med leverantörer
-Säkerställa att upphandlingar och avrop följer aktuella regelverk och interna riktlinjer
-Skriva avtal
-Förebygga och hantera upphandlingsrisker
-Arbetet kräver ett gott samarbete med olika interna enheter och externa leverantörer.
E-hälsomyndigheten är i en expansiv fas och har ett flertal uppdrag som ska genomföras inom de kommande åren. Med anledning av detta har E-hälsomyndigheten behov av att ta in en upphandlingskonsult vilken ska förstärka Inköpsfunktionen och genomföra upphandlingar och avrop för E-hälsomyndighetens räkning.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 och beräknas pågå till och med 2025-04-03. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader.
Stationeringsort för uppdraget är E-hälsomyndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans (i dagsläget cirka 3 dagar per vecka) dock ska detta ske i dialog med E-hälsomyndighetens uppdragsgivare.
Krav för tjänsten:
* Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper.
* Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling, varav minst tre (3) år av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under den senaste femårsperioden.
* Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingsprocesser inom IT-området.
* Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
* Kunna lämna referens för liknande uppdrag som styrker ovan krav och erfarenhet
* Vara tillgänglig för uppdragsstart den 4 november och kunna närvara på E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar 4-6 november 2024
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av att arbeta i clips i upphandlingsverktyget E-avrop.
- Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2024-10-21
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010-173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!