Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Sales Administrator till Nikon

Publiceringsdatum
13 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Välkommen till ett dynamiskt företag med ett internationellt och unikt varumärke! I rollen som Sales Administrator får du chansen att växa i din karriär och skapa goda relationer med kunder, samtidigt som du har riktigt kul på jobbet! Vi ser fram emot din ansökan!



Om tjänsten

Som Sales Administrator på Nikon kommer du att vara en viktig del i hjärtat av den nordiska säljorganisationen med placering i Solna. I denna roll kommer du att administrera ordrar från kunder samt eget kundansvar och försäljning mot befintliga kunder. Genom att exempelvis följa upp tidigare order, kontrollera lagerstatus och informera om kampanjer håller du en tät dialog med dina kunder. Du ansvarar även för att prislistorna för produkterna är uppdaterade och hanterar även avtal, fakturering och diverse andra administrativa uppgifter relaterat till försäljning. Du arbetar mot Nikons kunder på den nordiska marknaden och levererar högklassig service.

Du erbjuds

  • En karriär inom ett multinationellt företag med fler än 18 000 anställda runt om i världen med stort fokus på hållbarhet
  • En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta från kontoret och hemifrån
  • Möjligheten att få växa i rollen som Sales Administrator
  • En familjär arbetsplats med goda samarbeten


Arbetsuppgifter
  • Arbeta nära säljteamet och ha ett helhetsansvar för din egna kundstock
  • Se över och administrera statistikrapporter som sedan kommuniceras internt och till kunder
  • Hantera all administration gällande inkommande ordrar, avtal och fakturor


Kvalifikationer
  • Har en gymnasial utbildning
  • Har erfarenhet av SAP
  • Har arbetat i en administrativ roll
  • Är van användare av Officepaketet
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, detta då du kommer behöva båda språken i arbetet

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av B2B försäljning
  • Har en eftergymnasial utbildning eller studerat kurser i relevant område (såsom administration, statistik, ekonomi eller marknadsföring)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Samarbetsvillig
  • Strukturerad
  • Relationsskapande

Du trivs i en roll som ställer höga krav på din relationsskapande förmåga och din förmåga att leverera service på hög nivå. Du är strukturerad, duktig på att i både svenska och engelska uttrycka dig i tal och skrift och vass på att hantera Microsoft Office.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 juli 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se