Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Junior produktägare inom e-handel till Går

Publiceringsdatum
31 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Gårdssällskapet startades 2013 för att hjälpa matälskare att få ekologiskt kött direkt från gården hem till dörren. Alla våra bönder värnar om djurens välmående och vi tycker att man ska ta vara på det fina arbete de lägger ner och vad de producerar. Hela verksamheten genomsyras av personlig service och kvalitet och produkterna är ekologiskt, småskaligt eller vilt producerade. Gårdssällskapet köper direkt från den ekologiska gården, styckar i egen regi innan vi levererar ut till konsument. Majoriteten av vår försäljning kommer genom prenumeration av Stamkundslådan och e-handelsplattformen är vår viktigaste kanal för försäljning. I och med den tillväxtresa vi befinner sig i får du verkligen möjligheten att påverka och göra skillnad! Låter det som något för dig? Läs vidare!



Om tjänsten

Gårdssällskapets e-handel bär en central del i försäljningen och det är av stor vikt att den hela tiden utvecklas för att möta kundernas behov och förväntningar. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med din närmaste chef, Martina Uhrstedt, Head of Sales, och CRM Manager. Utöver det kommer du framför allt att samarbeta nära IT och marknad. Du kommer dels vara ansvarig för att kravställa olika utvecklingsärenden men också diskutera idéer om hur ni kan förbättra e-handelsplattformen ur både ett tekniskt och grafiskt perspektiv. På huvudkontoret i Lilla Frösunda Herrgård arbetar idag runt 20 personer, hela bolaget har runt 32 anställda.

Några ord från din framtida närmsta chef

"Hej! Jag heter Martina och är säljchef på Gårdssällskapet. Under min korta tid här har jag varit med och förverkligat spännande projekt i en öppen och familjär atmosfär som betytt mycket för våra kunder och för vår försäljning. Som chef vill jag ge dig samma möjlighet att driva på inom ditt arbetsområde och få ett kvitto på det du gör. Gillar du att blanda arbetsdagen med systemtekniska e-handelslösningar och administrativt jobb med en e-handel för att möta säljmål? Vill du jobba med en produkt och ett varumärke du kan stå för - ekologiskt och småskaligt? Då kommer du att stortrivas hos oss! Som produktägare ansvarar du för kravställning av nya utvecklingar och våra tekniska kopplingar som berör e-handeln. Du säkerställer att våra produkter presenteras på bästa sätt online och analyserar försäljningsdata för handlingsbara åtgärder. Jag ser fram emot att träffa dig!

Du erbjuds

  • Arbete i ett bolag som satsar på att växa, detta ger dig möjlighet att inte bara jobba med förvaltning utan också bidra med nya idéer

  • En möjlighet att påverka dina roll och bidra med dina kunskaper

  • Arbete i ett dynamiskt och personligt bolag

  • Tjänstepension, 5000 kr i friskvårdsbidrag, förmånligt pris på Gårdssällskapets produkter, dator & telefon m.m.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i en bred roll med allt från att hantera produkter i e-handeln, ta fram och analysera försäljningssiffror och ge förslag på förbättring inom sortimentet/kunderbjudandet samt planerar och utvecklar hemsidan proaktivt. Fokuset är framförallt att jobba med e-handeln och systemen ur ett tekniskt perspektiv där du har systemansvar för analysverktyg som GA4, Tag Manager, Merchant Center m.m. Du ansvarar även för att säkerställa att hemsidan möter branschstandarder för e-handel, arbetar med de tekniska lösningarna och lyfter förbättringsområden. Du kommer vara den personen som projektleder och agerar kravställare i olika utvecklingsärenden och assisterar övriga team vid beställningar av IT-lösningar samt testar funktioner i kundresan efter releaser. Utöver det är du även drivandei projekt inom CRO, SEO, UX och kundlojalitet m.m.

Vidare kommer du exempelvis...

  • Säkerställa efterlevnad av gällande regler och best practice för en e-handel
  • Ansvara för arbetsflödet med produkter (Trello “Produkter”), samt ansvar för löpande hantering i M2 av Lådor, TBn och Tillval.
  • Löpande rapportering av försäljningsstatistik och ansvar för uppsättning av dashboards i Looker Studio
  • Uppdatera hemsidans innehåll som inte faller hos Marknad eller Kundservice (skapa landningssidor, m.fl.)


Kvalifikationer

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dig som person och ditt intresse för tjänsten och Gårdssällskapet som företag. Vi söker dig som är en lagspelare och som vill jobba brett, du är självgående och trivs i en säljdriven organisation och har ett stort intresse för att samarbeta med såväl IT som marknad för att nå de bästa lösningarna tillsammans. Vi ser även att du är flexibel och har en förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och är proaktiv i ditt problemlösande.

Utöver det har du...

  • Minst 3 års erfarenhet inom e-handel där du arbetat med liknande arbetsuppgifter (ex. varit systemansvarig)
  • Har kunskaper inom SEO och är van att agera kravställare gentemot IT
  • Har vana av att hantera och analysera försäljningsdata
  • Har mycket goda kunskaper i svenska då det är det primära arbetsspråket

Vi ser det som meriterande om du har...

  • Kunskaper inom Magento, GA4, Looker Studio, SQL

Övrigt information

  • Start: enligt överenskommelse
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Solna, möjlighet till remotearbete ett par dagar i veckan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor kring processen hanteras av Academic Work.
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 augusti 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se