Bli vår nästa problemlösare inom IT-support!
Är du i början av din IT-karriär och vill utvecklas i en stödjande miljö? Vi söker nu två juniora IT-supporttekniker till BDO, som vill lösa tekniska problem och bidra till deras kunskapsbank. Ta chansen att växa och få värdefull erfarenhet inom IT-support på ett bolag som sätter medarbetarna främst!
Om tjänsten
BDO är en global organisation som erbjuder tjänster inom revision, skatterådgivning, affärsjuridik och rådgivning. Med kontor i över 160 länder och fokus på hög kvalitet och nära kundrelationer, hjälper BDO företag och organisationer att navigera komplexa affärsutmaningar och växa hållbart.
I rollen som Junior IT-supporttekniker på BDO kommer du att vara en del av deras första linjens support, som de just nu håller på att bygga upp. Detta innebär att du kommer få möjlighet att vara med från första början på resan kring att bygga upp ett nytt team, skapa strukturer och rutiner för ert arbete och vara med att påverka hur ni jobbar mest möjligt effektivt framåt. Dessutom kommer du att ha en central roll i deras kunskapsförvaltning, där du skapar, redigerar och förbättrar kunskapsartiklar för att säkerställa en hög standard inom IT-supporten.
Du erbjuds
- Att arbeta i en trivsam arbetsmiljö med en inkluderande och familjär företagskultur där alla har möjlighet att växa, både som individ och yrkesperson
- Fräscht och modernt kontor
- En långsiktig tjänst som efter 6 månader går över till anställning hos kund, förutsatt att båda parter är nöjda
Arbetsuppgifter
- Hantera inkommande IT-supportärenden via telefon, mejl och webbformulär, med fokus på frågor rörande hårdvara, mjukvara, behörigheter och verksamhetsapplikationer.
- Ansvara för att registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och lösa incidenter och förfrågningar, med målet att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt.
- Bidra till kunskapsförvaltningen genom att identifiera behov, skapa och redigera kunskapsartiklar för att förbättra IT-supportens effektivitet.
Kvalifikationer
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har minst 6 månades IT-relaterad arbetslivserfarenhet, alternativt erfarenhet inom kundservice med ett starkt IT-intresse
- Har kunskap inom MS Windows och MS Office
- Har kunskap om datorer, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet
- Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
Vi ser det som meriterande om du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom IT, kunskap inom ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow eller Freshservice) och/eller kunskap inom Azure, Sharepoint och M365.
För den här rekryteringen kommer vi lägga stor viktig vid personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en god social kompetens och en hög servicekänsla gentemot slutanvändare. Du tycker om att jobba i team och samarbetar effektivt med andra teammedlemmar.
Vår rekryteringsprocessDenna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.