AML Advisor till svensk storbank
Vår kund expanderar deras Onboarding-team som arbetar med penningtvätt och motverkar finansiell terrorism och bedrägerier. Vi söker dig som vill arbeta inom banksektorn och trivs i en roll med daglig kundkontakt. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som AML Advisor kommer du att tillhöra bankens område Welcoming & Orchestration där alla backoffice-funktioner är centraliserade inom. Du kommer att arbeta operativt i syfte att hantera och skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Din uppgifter tillsammans med ditt team kommer vara att säkerställa att bankens kunder upplever en smidig och tidsenlig process när de ansluter sig till banken. Samtidigt som du kommer ansvar för att se till att nya kunder uppfyller alla regulatoriska krav och att minska risker när de uppstår.
Team består av många vänliga och kunniga medarbetare och ni kommer tillsammans utgör du en viktig länk i arbetet med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Teamet har en can-do anda och värdesätter samarbete, målsättning och struktur i arbetet.
För denna tjänst krävs det att du kan tillhandahålla och ha ett godkänt belastningsregister och UC-kontroll. Du kommer bli informerade mer om detta i under processen.
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att växa professionellt och knyta många nya kontakter!
Arbetsuppgifter
Som AML Advisor kommer du att onboarda nya Privat- och Företagskunder samtidigt som du följer KYC, AML och regelefterlevnadskrav. Du kommer att ha kundkontakt, intervjua kunder och ge dem ett värdefullt och positivt första intryck av Danske Bank.
- Säkerställa att tilldelade uppgifter utförs på ett professionellt och tidsenligt sätt
- Säkerställa bästa kvalitet (First Time Right) av processer genom att följa SOP och ständigt leta efter förbättringslösningar
- Samarbeta med andra team genom att dela bästa praxis och hjälpa till under högsäsonger
- Delta i gemensamma initiativ som bidrar till teamets välbefinnande
Kvalifikationer
- Har en avslutad universitetsexamen inom ekonomi, juridik eller inom ett ämne som bedöms relevant
- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom kundkontakt/service/administration som bedöms relevant
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Det är meriterande om du har
- Kunskap i finska
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom AML/KYC
- Arbetslivserfarenhet inom bank och kunskap inom det finansiella området
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
- Respektfull
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.