Hoppa till innehåll

Supply Chain Engineer - Tåg

Publiceringsdatum
10 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Transdev Sverige söker Supply Chain Engineer - Tåg

Transdev befinner sig på en spännande tillväxtresa. Inom tågområdet driver Transdev Öresundståg, Roslagsbanan och har vunnit anbud för att starta upp verksamheten i Östgötapendeln samt Mälartåg. För denna tillväxtresa söker vi nu en Supply Chain Engineer för tåg.

Om rollen

Som Supply Chain Engineer tåg, erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i form av eget ansvar för att utveckla och säkerställa Transdevs leverantörskedjor inom området Tåg. Detta för att säkerställa reservdelsförsörjningen till vår tågverksamhet. Du kommer att leda och utveckla detta område i nära samarbete med vår underhålls- och affärsverksamhet.

Vi söker dig som idag arbetarinom Supply Chain Tåg och vill ta nästa steg i din karriär för att skapa värde och ta ett större ansvar inom detta område i en internationell miljö. Detta genom att bidra med ett kommersiellt sinne och nytänkande för att stärka upp och utveckla vår centrala och företagsövergripande inköpsorganisation som idag består av totalt 14 medarbetare.

Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till Transdevs CPO och Inköpschef.

På Transdev har vi en hybrid arbetsplats vilket innebär att du del av din arbetstid kan ske på kontoret, samt möjlighet att delvis arbeta på distans.

Resor inom Sverige samt till Tyskland förekommer.

Arbetsuppgifter

I din roll kommer du ansvar för bland annat:

  • Utföra kostnadsanalys och benchmarking
  • Analysera, driva och säkerställa leverantörskedjor
  • Driva och hantera strategiska leverantörsrelationer
  • Skapa förutsättningar för vårt operativa inköp inom affärsområdena genom lagerstyrning, processförbättring och implementering av strategiska avtal
  • Delta och i, vissa fall, leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key stakeholders och leverantörer
  • Säkerställa inköp samt delta i förhandlingar med leverantörer, uppföljning av avtal och leveranser
  • Mäta och övervaka leveransprecision inom tågkategorin

Din bakgrund

För att lyckas i rollen tror vi du har en utbildning från teknisk högskola/universitet inom något av områdena: Supply Chain, Inköp, Ekonomi eller Teknik. Du har några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom en större organisation och har erfarenhet att driva och leda initiativ inom området Supply Chain.

Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska obehindrat. Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel. Kunskap i Tyska samt erfarenhet från underhållssystem såsom EAM och Maximo är meriterande.

Dina egenskaper Du är självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och till affärsområden. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera ditt arbete. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika komplexa frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet.Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en spännande roll i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar är handling, ansvar, nytänkande och samspel, och de styr vår vardag. Du får en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan, gruppförsäkring, Rikskortet, friskvårdsbidrag och ledig halvdag innan röd dag. Vi anordnar också jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret och andra trivselaktiviteter.Tjänsten är på heltid och börjar med en provanställning på 6 månader.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi tror att en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald berikar vår verksamhet.

Vi tillämpar tester och urval sker löpande.

Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 076-131 44 58.

Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia!Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.

I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
27 november 2024 (162 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se