Hoppa till innehåll

B2B-säljare för fransktalande marknader

Publiceringsdatum
11 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Introduktion

SWEDX AB är ett svenskt företag som specialiserar sig på tillverkning och försäljning av Digital Signage-produkter, en snabbt växande bransch med enorm potential. Våra produkter tillverkas i vår fabrik i Kina, medan vårt huvudkontor ligger i Sverige. Vi strävar nu efter att expandera vår verksamhet inom hela EU och söker därför en driven säljare för de fransktalande marknaderna. Arbetet sker helt på distans och kan utföras från valfri plats.


Arbetsuppgifter

  • Prospektering och kundbearbetning: Identifiera och kontakta potentiella återförsäljare och distributörer inom relevanta branscher. Bygga och underhålla kunddatabaser.
  • Relationsbyggande: Etablera och utveckla långsiktiga relationer med nya och befintliga återförsäljare och distributörer. Regelbunden kommunikation via telefon, e-post och möten.
  • Produktpresentation och demonstration: Presentera SWEDX produkter och lösningar för återförsäljare och distributörer. Genomföra produktdemonstrationer och webinarer.
  • Offert- och avtalsförhandlingar: Förbereda och presentera offerter. Förhandla avtal och slutföra affärer med återförsäljare och distributörer.
  • Marknadsanalys och rapportering: Utföra marknadsanalyser och identifiera affärsmöjligheter. Rapportera försäljningsaktiviteter och resultat veckovis till försäljningschefen.
  • Kundsupport och eftermarknadsservice: Säkerställa att återförsäljarnas och distributörernas behov och förväntningar uppfylls genom att erbjuda support och hantera eventuella reklamationer.
  • Marknadsföring och annonsering: Marknadsföra och annonsera SWEDX produkter på lämpliga hemsidor.

Arbetstider

Deltid, 20 timmar per vecka. Finns eventuella möjligheter för heltid.

Vi ser gärna att du har

  • Goda kunskaper i franska för att kunna bearbeta den marknaden.
  • Goda kunskaper i engelska.
  • Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom teknik eller digital signage.
  • Förmåga att arbeta självständigt och driva egna projekt; du hanterar hela processen från initial kontakt till avslut med stöd från oss.
  • Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter.
  • En positiv attityd och en vilja att lyckas.
  • Målinriktad och strävar efter bra resultat.

Vi erbjuder

  • En dynamisk och växande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter.
  • Arbete hemifrån med flexibel arbetstid.
  • Konkurrenskraftig fast lön och provision på försäljning.
  • Utbildning och stöd för att lyckas i din roll.
  • Chansen att bli en del av ett innovativt företag med starka värderingar och högkvalitativa produkter.

Lön

Fast lön + provision baserad på försäljning

Ansökan

Är du den vi söker? Skicka din ansökan och CV till alexander@swedx.com och bli en del av vårt växande team!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se