Hoppa till innehåll

Reklamationsspecialist till Vattenfall Eldistribution

Sista ansökningsdag
20 oktober 2024 (23 dagar kvar)
Publiceringsdatum
20 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Företagsbeskrivning


Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.

Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till 900 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se



Om rollen


En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.

Avdelningen Customer Channels and Insights är en samlingsplats för funktioner som är gemensamma för våra privat- och företagskunder. Inom avdelningen finns förutom Reklamationer & Skadestånd, grupper som ansvarar för utredningar, digitala kanaler samt kundinsikter.

Rollen som Reklamationsspecialist

Nu söker vi Reklamationsspecialister till vår grupp Reklamationer & Skadestånd för att fortsätta förändringsresan med målet att bli en kundcentrisk verksamhet med hög kompetens inom reklamation- och skadeståndshantering. Gruppen hanterar reklamationer, skadeståndskrav, olovlig energiavledning och utredningar av åverkan på Vattenfall Eldistributions anläggningar. Gruppen arbetar med bolagets samtliga kundsegment, från privatkunder till tung elintensiv industri.

Rollen innebär mycket kundkontakt och en del av det är att dagligen bemanna en gemensam telefon och mejl för inkommande ärenden gällande skadestånd och kundsynpunkter. Rollen innebär att utreda enklare skadeståndskrav och ta hand om kundreaktioner. Uppgifterna är varierande och innebär en del administration. I rollen rapporterar du till närmaste chef och du har nära kontakt med kollegor på Vattenfall Eldistribution för att genomföra arbetet.

Gruppen Reklamationer & Skadestånd är en inkluderade grupp med personer som är hjälpsamma, ödmjuka och positiva. Det finns möjligheter till utveckling inom gruppen med olika ansvarområden och olika svårhetsgrader. Gruppen arbetar ständigt med förbättringar och alla förväntas bidra.



Kravspecifikation


Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att hjälpa kunder. Tjänsten förutsätter att du arbetar självständigt och kan ta ansvar för att driva ditt arbete framåt inom ramen för dina ansvarsområden. Du är van att arbeta i samverkan med andra inom flera olika interna och externa samarbetsytor. Du är en strukturerad person som är duktig på att planera ditt arbete. Slutligen så behöver du drivas av att lösa problem och att du uppskattar att arbeta med varierande uppgifter över tid.

Vi ser gärna att du har följande

  • en akademisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • vana av arbete i IT system och förmågan att arbeta i komplexa IT system.
  • flytande svenska både muntligt och skriftligt krävs för tjänsten. Likvärdiga kunskaper i engelska är önskvärt.
  • arbetslivserfarenhet från serviceyrke.
  • erfarenhet av klagomålshantering är meriterande.



Ytterligare information


Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se

Placeringsort: Solna.

För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Åsa Lindblad, 0761000484. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Mays Al-Musfi, 0702679457.

Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Välkommen med din ansökan senast 13 oktober 2024. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
20 oktober 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se