Hoppa till innehåll
Schibsted logotyp

Agency Manager till Schibsted Marketing Services

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Schibsted Marketing Services (SMS) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar några av Sveriges starkaste varumärken så som Aftonbladet, SvD, Omni, TV.nu, Klart.se men även matkanalen Godare. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande. 

Vi vill nu förstärka vårt team med en kollega som kommer att representera SMS ute hos Sveriges mediebyråer. En person med drivkraft att arbeta med Schibsteds samtliga produkter och varumärken i portföljen och som kommer att ansvara för det operativa samarbetet med mediebyråerna. Är du en person som verkligen trivs i en utåtriktad och relationsskapande roll och som tycker att arbete i en bransch i ständig förändring vore spännande. Då ska du söka detta jobb redan idag!

Vad gör du som Agency Manager?

Detta är en roll som ställer krav på affärsmannaskap och en vilja att utveckla Schibsteds affär och relation med mediebyråer. Du kommer att vara primär go-to-person för operativa funktioner på byråerna i övergripande frågor som inte är kopplade till en specifik kund. Vår ambition är att bli preferred mediapartner hos samtliga mediebyråer och där kommer du att spela en central roll!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Taktisk planering för givna byråer
  • Hålla informerande, motiverande och inspirerande presentationer för givna byråer utifrån respektive byrås behov och önskemål
  • Säkerställa en nära dialog, informations- och erfarenhetsutbyte mellan SMS och byråer
  • Bidra till utvecklingen av intäktsmöjligheterna inom alla våra kanaler och affärsområden
  • Vara en bidragande del i att skapa Sveriges/Nordens bästa säljkultur som med kunskap, inspiration, lagkänsla och vinnarinstinkt attraherar de bästa talangerna på marknaden

Vem är du?

Du är öppen för förändring och trivs av att arbeta i en digital miljö där teknikutvecklingen hela tiden skapar nya möjligheter för Schibsted och våra kunder. 

Med ditt positiva och inspirerande sätt att arbeta tar du gärna scenen som både representant och presentatör för SMS ute hos byråerna. Att exempelvis köra en dragning om vår senaste digitala annonsprodukt inför en publik av duktigt byråfolk är en kul utmaning du gärna gör.

Eftersom denna roll är mycket av en spindel i nätet mellan byråer och olika funktioner inom SMS kommer din naturliga läggning som lagspelare väl till pass. Och som den goda lagspelaren du är delar du därför gärna med dig av din kompetens och dina insikter till andra och du ger och tar även gärna emot feedback för bästa möjliga samarbete och kommunikation.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, gärna inom marknadsföring eller motsvarande, alternativt införskaffat liknande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har även ett stort nätverk ute hos Sveriges största mediebyråer. I övrigt ser vi helst att du har minst 3 års erfarenhet av mediasälj eller arbete på mediebyrå.

Om Schibsted Marketing Services - det är hit du kommer

Schibsted Marketing Services (SMS) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar några av Sveriges starkaste varumärken så som Aftonbladet, SvD, Omni, TV.nu, Klart.se men även matkanalen Godare. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande.

SMS har under många år byggt ett starkt förtroende både internt och externt. Vi är en prisbelönt organisation och beskrivs ofta ute på marknaden som “digitalt i framkant”, “insiktsdrivna”, "hög service" och "transparenta" samt alltid med ett framåtlutande mindset.

Internt av kollegor inom Schibsted förekommer ord som “nyfikna”, “höga krav”, “kompetenta” och där vi bidrar till bra stämning och insikter för hela SMS. Vi fortsätter nu att bygga vidare SMS kulturen med personligheter, kompetenser och erfarenheter.

Men nog om oss, nu är vi nyfikna på DIG! Välkommen med din ansökan - redan idag.

Vill du bli del av detta team?

Skicka ett motiveringsbrev och ditt CV via vårt rekryteringssystem.

Sista ansökningsdag: 11 september 2024. Urval av kandidater kommer att ske löpande i rekryteringsprocessen

Anställningsform: Tillsvidare

Tillträde: så snart som möjligt

För frågor om tjänsten kontakta Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners, fredrik.lehman@schibsted.com 

Schibsted logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 september 2024 (20 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.