Hoppa till innehåll

Kontorssamordnare

Sista ansökningsdag
08 september 2024 (7 dagar kvar)
Publiceringsdatum
12 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du servicefokuserad och drivs av att arbeta i en verksamhet där allt kan hända? Säkerhetspolisen söker nu en kontorsamordnare till vårt regionala kontor i Göteborg. Vill du ha ett arbete där du är med och gör skillnad? Välkommen med din ansökan!

Tillsammans skyddar vi Sverige.


Det här är ditt uppdrag

I rollen som kontorssamordnare har du ett övergripande ansvar för Säkerhetspolisens regionala kontor och du är en länk mellan huvudkontoret i Solna och de regionala kontoren.

Du är kontaktperson för fastighetsägare och lokala entreprenörer och du ansvarar för att dessa utför sitt uppdrag i enlighet med myndighetens avtal. Detta innebär såväl beställningar, felanmälningar och koordinering med huvudkontoret i Solna. Du samordnar och ledsagar även entreprenörer inom ramen för uppdraget.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det även daglig skötsel av sedvanligt förekommande kontorsuppgifter exempelvis posthantering, skötsel av samt påfyllning av kaffemaskiner, inpasseringar och hantering av besöksliggare. Du koordinerar myndighetsövergripande frågor kopplat till kontorsservice så som friskvårdsfrågor och utdelning av material.

Vidare ser du till att kontoret är i gott skick, beställer och ansvarar för servicearbeten samt hanterar felanmälningar mot fastighetsägarens drift och förvaltningsorganisation. Du deltar och bidrar vid anpassningar av lokaler och du ansvarar för inköp av kontorsmaterial och förbrukningsmaterial. I dina arbetsuppgifter ingår det även att vara samordnande vid besök från myndighetens övriga kontor och att boka och planera lokala arrangemang och möten.

Din placering är på vårt regionala kontor i Göteborg. Inrikes resor förekommer.


De här kvalifikationerna söker vi hos dig

  • Slutförd gymnasieutbildning med godkänt resultat
  • Flerårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom kontorsservice/facility management
  • Erfarenhet av inköps-, upphandlings- och avtalsfrågor
  • Erfarenhet av kravställning mot entreprenör
  • B-körkort
  • Goda it-kunskaper som användare
  • God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:

  • Utbildning inom facility management, hotell, ekonomi eller annat område som Säkerhetspolisen bedömer relevant för tjänsten.
  • Kunskaper inom LOU/LUFS
  • Erfarenhet av inpasserings och inbrottslarmsystem
  • Erfarenhet av SBA (systematiskt brandskyddsarbete)
  • Erfarenhet från hotellverksamhet


Det här är kollegan vi söker

För att passa i rollen som kontorssamordnare ser vi att du har ett professionellt förhållningssätt och är kund- och servicefokuserad. Du är prestigelös, ansvarsfull och van vid att arbeta proaktivt där du identifierar behov innan de uppstår. Du driver dina egna frågor och arbeten framåt, är en engagerad problemlösare och har förståelse för ett brett och komplext uppdrag där du ser verksamhetens gemensamma mål före individuella prestationer.

Vidare har du förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar samtidigt som din goda samarbetsförmåga ger dig möjligheter att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer både inom och utanför myndigheten. Du är flexibel och har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete samt växla i tempo när situationen kräver det.

Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.


Så tar du kontakt med oss

Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 50. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du

Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se

Ansökan ska ha kommit in senast 2024-09-08

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.


Övrig information

Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.

I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.

Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
08 september 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se