Hoppa till innehåll

Technical Service Owner till Pointsharp

Sista ansökningsdag
09 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du en erfaren och resultatorienterad IT-förvaltare med en passion för säkerhet, drift och processer? Då är du pointsharps nästa Technical Service Owner!

Om Pointsharp
Pointsharp är ett svenskt cybersäkerhetsföretag inom IAM-marknaden, grundat 2006 med visionen att säkerhet måste vara enkel och aldrig stå i vägen för användaren. Samma mål är fortfarande Pointsharps ledstjärna, och idag skyddar de data, digitala identiteter och åtkomst för cirka 3500 kunder världen över. Pointsharp erbjuder en varierad och spännande vardag på ett internationellt företag med kontor i Sverige, Tyskland, Nederländerna och Danmark

Om tjänsten som Technical Service Owner
I denna roll kommer du att ansvara för att hantera den tekniska förvaltningen av Pointsharps tjänst "Pointsharp Net iD", ett system som administrerar PKI-baserade e-identiteter för säker inloggning. Utöver tjänsten Pointsharp Net iD så kommer även andra tjänster ingå i nära anslutning till denna.

Rollen ingår i ett team på 12 personer som arbetar på kontoret i Sickla, där du har många kontaktytor både inom organisationen och med externa leverantörer. Du kommer att utveckla förvaltningsprocesser och rutiner, sköta intern kravställning och samarbeta med Pointsharps tredjepartsleverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ansvara för drift av tjänsten
  • Hantera krav relaterade till IT-säkerhet och säkerställa genomförandet av förändringar
  • Säkerställa att alla regulatoriska krav följs och bedriva proaktivt riskarbete
  • Koordinera releaser i systemet med interna och externa parter
  • Delansvar för budgetering av den tekniska driften av tjänsten
Om dig
Som person är du resultatorienterad, strukturerad och drivs av att jobba både operativt och strategiskt. Du är även kommunikativ och har lätt att skapa nya kontakter och relationer. Din förmåga att främja samarbete och gemensamma mål gör dig värdefull i en miljö där förändring och utveckling är avgörande.

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av komplex teknisk drift och IT-tjänsteförvaltning, gärna i molntjänster
  • Erfarenhet av arbete i en beställarroll och budgetarbete
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med ledarskapserfarenhet
  • Meriterande med erfarenhet av Jira och Confluence

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidare
Placering: Sickla
Lön: Enligt överenskommelse
Svenskt medborgarskap är ett krav för denna roll.


Finner du tjänsten som Technical Service Owner hos Pointsharp intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
 
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
09 oktober 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se