Hoppa till innehåll

Redovisningsekonom 75%

Sista ansökningsdag
Idag (0 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om uppdraget

Vi söker en engagerad redovisningsekonom som är redo att ta fullt ansvar för redovisningen hos vår kund! Med en relevant utbildning och minst två års erfarenhet inom redovisning får du nu möjlighet att arbeta självständigt med allt från finansiella rapporter till moms- och lönehantering. Här väntar en roll i ett socialt och positivt team, på ett av Sveriges mest omtalade företag inom hemleveranser. Om du är redo för nästa steg i din karriär, ansök idag!

Om tjänsten

I rollen som redovisningsekonom hos denna ledande aktör inom hemleveranser kommer du att hantera redovisning från ax till limpa. Företaget levererar mat och varor direkt hem till kund och samarbetar med över 15 000 restauranger. Dina arbetsdagar blir fullspäckade mellan den 17 och den 10 varje månad, och därefter väntar en vecka ledigt. Perfekt för dig som söker flexibilitet och trivs i en miljö där det händer mycket!

Dina arbetsuppgifter

  • Självständigt ansvar för redovisning, bokföring och bokslut
  • Delta i årsredovisningen och rapporteringen av moms till Skatteverket
  • Ansvara för redovisning kopplat till lönekonton och stödja juniora kollegor med vägledning
  • Möjlighet att bidra med idéer och förbättringar för effektivare redovisningsprocesser

Vi söker dig som...

...är proaktiv, strukturerad och har ett öga för både detaljer och helhet. Du är en duktig kommunikatör och arbetar prestigelöst tillsammans med andra för att skapa bästa möjliga resultat. Med ett engagerat arbetssätt och en positiv inställning bidrar du till teamets framgång och ser till att ha roligt på jobbet.

Kvalifikationer

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom redovisning eller ekonomi
  • Minst 2 års erfarenhet av arbete med redovisning
  • Erfarenhet av att upprätta månatliga finansiella rapporter och hantera moms
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • Erfarenhet av SAP, ADRA Balancer samt inventering

Omfattning och tillträde

Detta är ett konsultuppdrag på deltid (75%) med start så snart som möjligt, initialt 12 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs under 8 timmar per dag mellan den 17 och 10 varje månad, med cirka en veckas ledighet däremellan.

Har du en passande bakgrund, kompetens och tycker detta låter spännande? Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande!

Om oss

Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Med vårt nätverk av erfarna konsulter får du som kund en perfekt matchning för varje uppdrag. Vi optimerar er ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra er verksamhet.

Interim | Rekrytering | Search | Redovisning

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se