Hoppa till innehåll

Administratör/koordinator till KTH i Stockholm

Publiceringsdatum
14 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Kungliga Tekniska högskolan, är ett statligt svenskt universitet i Stockholm med huvudsaklig inriktning på teknik och naturvetenskap. Sedan starten 1827 har KTH utvecklats till ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar de studenter, forskare och fakultet från hela världen.Tillsammans med näringsliv och samhälle arbetar KTH för hållbara lösningar på några av mänsklighetens största utmaningar: klimatförändringar, framtidens energiförsörjning, urbanisering och livskvalitet för en snabbt växande, åldrande befolkning. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta i en koordinerande roll med flera kontaktytor? Har du minst två års erfarenhet inom administration? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en administratör till KTH i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en administratör till KTH i Stockholm.

Som administratör på myndigheten kommer du att arbeta i en mycket koordinerande roll. Du är ansiktet utåt vid mottagande av gäster och har flera kontaktytor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utveckla rutiner, onboarding av nya medarbetare, planera gemensamma träffar mm. Rollen innebär varierat arbete där fokus ligger på att stötta avdelningen på olika sätt.

Till denna roll söker vi dig som arbetar serviceinriktat och relationsskapande. Du är kommunikativ, noggrann och bekväm med att ta egna initiativ. För att trivas i rollen bör du vara ansvarstagande och lösningsorienterad.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

  • sköta administrativa rutiner
  • planera och samordna
  • arbeta utifrån fastlagda rutiner
  • vara ett operativt stöd för verksamheten
  • formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
  • hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
  • hantera många kontakter med anställda och allmänhet
  • göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
  • göra kalenderbokningar, mötesbokningar
  • utföra reseplanering
  • fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
  • projektplanering och uppföljning av projekt
  • skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

 Krav för tjänsten

  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • minst två (2) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav för tjänsten

  • relevant högskole-/universitetsutbildning
  • erfarenhet av gäster, resebokningar och hantering av event
  • erfarenhet av att ha arbetat på högskola/ universitet tidigare
  • erfarenhet av att ha arbetat i koordinerande roll med många olika kontaktgrupper. 

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på 75% med start omgående och pågår sedan initialt i 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Gävle, möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-23. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. 

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
24 juni 2024 (3 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se