Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Trivs du i en roll där du har direktkontakt med hyresgäster? Då kan du vara rätt person för tjänsten!  Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.  Antalet äldre i Stockholms stad växer och på uppdrag av staden behöver Micasa Fastigheters bestånd växa, för att möta framtidens behov och vi har därför valt att utöka verksamheten med en till Kundförvaltare. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten Som Kundförvaltare är du förstahandskontakten och ansiktet utåt mot våra direkthyresgäster. Du ingår i ett team med fem Kundförvaltare, en Uthyrare och en Evakueringssamordnare, där ni tillsammans ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med hyresgästerna samt hantera olika typer av frågor som rör boendet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: Skapa och upprätthålla goda relationer med hyresgästerna genom regelbunden kontakt, både direkt och via deras trivselråd Kontinuerligt bedriva kundvård för att främja och förbättra boendekvaliteten, bl.a. genom att analysera och agera baserat på resultat från hyresgästundersökningar Främja en positiv boendemiljö genom aktivt bostadssocialt arbete och engagemang Identifiera och hantera bostadssociala problem och konflikter för att säkerställa välmående hos hyresgästerna Vid behov, samverka med andra aktörer för att säkerställa att hyresgästerna får adekvat hjälp för att bibehålla sin boendesituation eller hitta alternativa lösningar Leda hyresgästmöten för att främja hyresgästinflytande och ge hyresgästerna möjlighet att uttrycka sina åsikter Följa upp felanmälningar och klagomål som hyresgästerna kan ha med boendet Övervaka boendefrågor och hyresgästers tillfredsställelse, dela insikter internt i bolaget och samarbeta med andra enheter för att tillgodose deras önskemål och behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Genomförd gymnasieutbildning Erfarenhet av arbete med service gentemot hyresgäster inom fastighetsbolag eller motsvarande roll med likvärdig relevans enligt arbetsgivarens bedömning. Kunskap i bostadsfrågor och hyresjuridik avseende bostäder. B-körkort. God datorvana och erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office. Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av hyresadministration och uthyrning. Erfarenhet av att arbeta i systemet Fast 2. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Kundförvaltare och för att säkerställa en positiv interaktion med våra hyresgäster, ser vi att du är lyhörd, har en empatisk förmåga samt en genuin förståelse för andra människor. Eftersom ditt dagliga arbete kommer att innebära många kontaktytor, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att samarbeta med olika individer och att du besitter en stark kommunikationsförmåga. Att ha ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för dig och en central komponent för att trivas och lyckas i rollen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag den 11 augusti. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Laura De Los Santos, enhetschef Bostad, eller Sabina Korva, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.  Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi.  Stockholm stads förmåner Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)  Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se