Hoppa till innehåll

Kulturhuset Stadsteatern söker en Marknadskommunikatör

Publiceringsdatum
28 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om jobbet

Som marknadskommunikatör kommer du att spela en central roll i att utveckla och implementera vår digitala marknadsföringsstrategi med inriktning målgrupperna barn, unga och skolor. Du kommer att arbeta med att modernisera bokningsflöden och skapa förutsättningar för skolor/lärare att vända sig till oss. Utveckling av CRM-arbetet är i fokus. Vi söker dig med kompetens inom målgruppsarbete, kundresor, copy och erfarenhet av projektledning. Tjänsten är en visstidsanställning t o m juni 2025, med start snarast möjligt.

Med två miljoner besökare och mer än 4000 programpunkter om året är Kulturhuset Stadsteatern en av norra Europas största kulturinstitutioner. Marknadsavdelningen på Kulturhuset Stadsteatern arbetar med kommunikation och försäljning för hela bolaget med syfte att stärka varumärket och attrahera besökare och publik till alla våra mångfacetterade kulturverksamheter. Totalt består avdelningen av 23 tjänster med placering vid Sergels torg. Marknadskommunikatörstjänsten kommer att rapportera direkt till försäljningschefen som leder marknadsavdelningens enhet Försäljning och kanaler.

Ansvarsområden

  • Förbättra användarupplevelsen för skolor i alla våra digitala kanaler.
  • Skapa innehåll som stödjer våra övergripande marknadsförings- och affärsmål, med särskilt fokus på barn, unga och skolor.
  • Utföra SEO och SEM-optimering för att maximera vår räckvidd och synlighet.
  • Hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och teknikerna inom digital marknadsföring för att säkerställa att vårt innehåll är relevant och konkurrenskraftigt.

Kvalifikationer

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring, eller liknande.
  • Erfarenhet av att skapa kommunikation i digitala kanaler, gärna inom en liknande roll.
  • Stark förståelse för SEO och SEM-principer.
  • God förståelse för UX och användaroptimering av webbplatser och köpflöden.
  • Erfarenhet av att arbeta med digitala analysverktyg som Google Analytics.
  • Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska.

Personliga egenskaper

  • Kreativ, självgående och med förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
  • Proaktiv och resultatinriktad.
  • Stark teamspelare med god samarbetsförmåga.
  • Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.

 

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid till och med 30 juni 2025. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Om du har frågor om tjänsten eller vill veta mer är du välkommen att kontakta försäljningschef Kristoffer Öhrvall, kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.se 

 

Fackliga företrädare:

Scen & Film, Urban Riismark urban.riismark@kulturhusetstadsteatern.se

Akademikerföreningen, Alice Kassius Eggers alice.kassius@kulturhusetstadsteatern.se

 

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
16 augusti 2024 (46 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se