Hoppa till innehåll

Kommunikation- och Public Affairs chef

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Vi söker nu en kommunikations- och Public Affairs Chef till vårt affärsområde Individ & familj och äldreomsorg. Som kommunikations- och Public Affairs Chef är du en nyckelperson i vår interna och externa kommunikation. En viktig del är vårdandet av våra externa relationer, där fokus är på politisk och beslutsfattande nivå samt press och media.

Du är en del av ledningsgruppen på affärsområdet och har ett nära samarbete med övriga kommunikationsteam inom koncernen. I rollen ingår ett arbetsledande ansvar för marknadschefen för affärsområdet.

Arbetsuppgifter
- Ansvarig för att utveckla och implementera effektiva kommunikationsstrategier som är i linje med Humana individ och familjs mål 
- Utforma och implementera strategier för att hantera och förbättra affärsområdets relationer med allmänheten, media och andra intressenter
- Research, omvärldsbevakning och nyhetsvärdering
- Arbetsledning av marknadschef och stödjande i dennes leverans mot affärsområdets chefer
- Presstalesperson i vissa frågor
- Ansvarig för krisplaner och kriskommunikation

Kvalifikationer
- Relevant utbildning inom kommunikation, statsvetenskap eller ekonomi
- Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Du talar och skriver svenska obehindrat 
- Erfarenhet av politiska uppdrag
- Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg i privat regi

Personliga egenskaper
För att passa in i rollen som kommunikations- och Public Affairs chef på Humana individ och familj ser vi att du är relationsskapande och att du är självgående  och proaktiv. Du har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och är  organiserad och noggrann i ditt utförande. 

Du utgår från vårt kontor i Lund eller Stockholm med möjlighet till arbete hemifrån enligt överenskommelse.  Resor förekommer i tjänsten. 

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb

Vad händer nu?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag. Sista ansökningsdagen är 4 juli 2024
Som en del av rekryteringsprocessen kommer vi använda oss av tester. 

Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta Affärsområdeschef Titti Lilja, 070-2654354 eller titti.lilja@humana.se

Välkommen med din ansökan! 

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
04 juli 2024 (1 dag kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se