Hoppa till innehåll

Front Office Supervisor till Hotel Birger Jarl

Publiceringsdatum
24 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Hotel Birger Jarl är ett fyrstjärnigt hotell beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 271 hotellrum och sviter, restaurang och lobbybar samt en konferensvåning med kapacitet för totalt 550 personer. Hotellet vänder sig till såväl affärs- som fritidsresenärer och har en stor andel internationella gäster. Vår vision är enkel, vi vill att alla som kommer i kontakt med oss ska känna samma sak –”Här vill jag bo, här vill jag jobba!” Nu förstärker vi vårt receptionsteam och söker en Front Office Supervisor med starka ledaregenskaper Vår filosofi är att alla, oavsett yrkesroll och arbetstider, ska ha möjlighet att finna en bra balans mellan privatliv och arbete. Här har våra medarbetare utöver friskvårdsbidrag även tillgång till massage och yoga på arbetstid/alternativ friskvårdstimme och tillgång till hotellets gym. Givetvis har vi kollektivavtal och förmånliga priser på hotellrum och F&B. Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom vår interna utbildningsakademi. I tillägg till ovanstående omfattas du som medarbetare av Hotel Birger Jarls årliga vinstdelningsprogram. Rollen är otroligt viktig då du i receptionen är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck. Som Front Office Supervisors hos oss ser vi att du håller dig uppdaterad och har en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, för att bidra med service utöver det vanliga. Som supervisor kommer du bland annat att leda och fördela arbetet under ditt pass, utföra administrativa uppgifter, introducera och handleda nya medarbetare samt säkerställa att avdelningen når uppsatta mål. Som en del av receptionsteamet kommer du att utföra sedvanliga hotellreceptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, merförsäljning, fakturering, kassahantering samt conciergefrågor. Du… är en supervisor som med din positiva attityd kan överträffa våra gästers förväntningar och leda och inspirera teamet. Service och försäljning kommer naturligt då du älskar mötet med gästen. • har tidigare erfarenheter från servicebranschen, gärna hotellreception i arbetsledande befattning • älskar att ge ”det lilla extra” för gästen • är kvalitetsmedveten, lyhörd, social och har en god samarbetsförmåga • arbetar lösningsorienterat och initiativrikt • kan hantera stressiga situationer men samtidigt prioritera rätt • kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska För att klara av tjänsten så måste du trivas med stort eget ansvar och vara noggrann och strukturerad. Kunskaper i Visbook eller annat hotellsystem är mycket meriterande men än viktigare är rätt inställning, flexibilitet och servicekänsla. Vi… • söker 1 person på heltid • arbetar med rullande schema som innebär både dag och kvällspass samt arbete varannan helg. • kommer att behandla ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag • ser med spänning fram emot att höra mer om dig! Ansök idag! Vid eventuella frågor kring tjänsten kontakta vår Front Of House Manager, Cecilia Edholm på 086741807 Vi hanterar enbart ansökningar via vår hemsida.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se