Produktadministratör till HSNG
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Är du snabb och systemvan, tycker att e-handel är spännande samt har ett intresse för träning? Just nu söker vi en produktadministratör till vår kund HSNG. Det är en central roll i den dagliga driften med kontaktytor emot både inköp, försäljning och marknad. Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Proteinfabrikken.no, Bodyman.dk samt Fitness Market Nordic och är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden. HSNG ägs av det industriella investmentbolaget Orkla och är ett av tolv fristående portföljbolag.
Om tjänsten
Rollen ansvarar för införsel och underhåll av den produktdata som ligger i e-handelsplattformen så att rätt sortiment presenteras på rätt sajter, på bästa sätt. Syftet är att förbättra konvertering, och därigenom försäljning, men också att effektivisera dagens arbetssätt genom kunskap, fokus samt vidareutveckling av systemstöd och processer.
Arbetet sker i nära samarbete med övrig inköpsorganisation samt leverantörer, men också nära säljavdelningen gällande optimering av SEO/SEM samt nära grafiker gällande bildmaterial. Rollen är en del av Operativt Inköps-avdelningen och rapporterar till Chef Operativt Inköp. Operativt Inköp ansvarar för både produktdata och masterdata i företagets front-end och back-end system.
Arbetsuppgifter
Att strukturerat och effektivt addera och underhålla sortiment i e-handelsplattformen (Salesforce Commerce Cloud). Viktiga delmoment i detta är:
- Registrering och underhåll av produktdata
- Skapande av produkttexter utifrån textmallar och masterdata med tex AI-verktyg
- Hantering av bild i samarbete med grafikerna
- Hantering av produktattribut och kategorisering av produkter i kategoriträd
Om dig
Rollen kräver att man är systemintresserad, strukturerad, noggrann och håller tidsplaner i samråd med chef och kollegor. Du förväntas planera i förväg och ta eget ansvar för dina leveranser. Detta innebär inte att du löser allt själv utan att du ber om hjälp och råd i god tid och förankrar beslut när så krävs. Liknande arbetslivserfarenhet eller tidigare erfarenhet från e-handel är meriterande!
Tillträde, omfattning och anställning
Uppdraget är på heltid med arbetstider måndag till fredag 08–17 med viss flexibilitet. Kontoret ligger i fina lokaler i Solna Businesspark. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med chans till övertag. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig madeleine.ranstrom@hero.se. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet i rekryteringsprocessen genomför vi personlighetstester i slutskedet av processen. Vi använder Alva Labs utvärderingsmetoder.
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se