Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Jamf och G Suite tekniker

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (23 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 november 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som IT-supporttekniker arbetar du med att ta emot ärenden via telefon, chatt och ärendehanteringssystem. Du supporterar användarna gällande både mjuk-och hårdvara. I just denna roll kommer du att fokusera främst på macOS, Jamf och G-suite, men du kommer även att hantera ärenden kopplat till Windows, Active Directory och interna system.



Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och att ge support. Du är ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande; du tycker om att vara behjälplig och vill alltid ge kunden en bra kundupplevelse.

Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till.

Krav:

  • 2-4 års erfarenhet av att arbete som IT-supporttekniker
  • Mycket goda kunskaper i MacOS, Jamf och G Suite
  • Goda felsökningskunskper i MacOS och Windows via fjärrstyring
  • Goda kunskaper i Active Directory
  • Talar flytande svenska och engelska
  • Kan arbeta på plats 5 dagar i veckan

Meriterande:

  • Relevanta Certifieringar inom MacOS, Jamf och G Suite
  • Körkort


Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Hollie Van de Ruit +46734159374 Hollie.VandeRuit@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric vill nu utöka vår IT-konsultgrupp i Stockholm med en erfaren IT-supporttekniker som främst arbetat i en MacOS, jamf och G-suite miljö. Centric arbetar med ett flertal kunder där just denna kompetens har en hög efterfrågan. På Centric kommer du ständigt att utvecklas i din roll som IT-tekniker och testa på en mängd olika IT-miljöer hos våra spännande kunder.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.