Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Erfaren IT-dispatcher inom IT-servicedesk

Publiceringsdatum
26 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Du kommer självständigt att få bygga upp en dispatcher-avdelning med allt vad de innebär kring processer och rutiner. När funktionen sedan finns på plats kommer du att arbeta i rollen som dispatcher hos kunden. Som dispatcher arbetar du med att registrera och ta emot ärenden i kundens ärendehanteringssystem. Du förväntas kunna kategorisera och prioritera ärenden samt eskalera ärenden vidare till lämplig tekniker eller team. Du är spindeln i nätet som säkerställer en effektiv ärendehantering och att kommunikationen mellan användare och tekniker är god.

Din profil
För att passa i rollen ser vi att du är mycket självgående som person och gillar att bolla förbättringsförslag inom din IT-funktion du idag arbetar i. Du är lösningsorienterad och kommunikativ. Du har troligtvis ett extra öga för rutiner och processer. Krav:

  • Du har tidigare arbetat som dispatcher i en IT-servicedesk
  • Minst 2 års tidigare erfarenhet från 1st line IT-support i en renodlad Windows och O365 miljö
  • Du har mycket god vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
  • Du har arbetat enligt ITIL
  • Erfarenhet av kontohantering i Active Directory och Entra ID.
  • Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Hollie Van de Ruit +46734159374 Hollie.VandeRuit@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
25 augusti 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Till vår kund i västra Stockholm, ca 15 minuter från city söker vi en erfaren IT-supporttekniker som har erfarenhet i rollen som dispatcher. Kunden har idag ingen dispatch-funktion internt och de kommer att bli ditt uppdrag att bygga upp dispatch-funktionen utifrån dina tidigare erfarenheter i rollen. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag via Centric och anställningen kommer sedan att gå över till kunden efter ca 6 månader. Tjänsten är på 100% och pågår tillsvidare. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.