Systemadministratör till If Skadeförsäkring
Har du ett stort IT- och systemintresse? Är du en initiativtagande och självgående person som lockas av att arbeta med optimering och systemfrågor? Då är den här tjänsten något för dig. Hos If Skadeförsäkring erbjuds du en bred och varierad roll hos ett företag som präglas av en familjär kultur.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos If Skadeförsäkring.
Om företagetIf är det ledande sakförsäkringsbolaget i Norden med 3,7 miljoner kunder och ägs av det finländska börsnoterade Sampokoncernen och har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Inom affärsområde Privat erbjuder If sina kunder skadeförsäkringar inom områdena villa/hem, bil och hälsa - såsom barn-, vuxen-, gravid, liv- och olycksfallsförsäkringar. Affärsområde Företag erbjuder försäkringar inom din verksamhet, företagets fordon, du och dina anställda, saker, maskiner och varor samt fastigheter.
Här blir du en del av Ifs enhet kontorsservice som ingår i den nordiska enheten Group Services, vars uppdrag är att få fastigheter, lokaler, utrustning och tjänster att maximalt stödja kärnverksamheten. De tar ett helhetsansvar för ett flertal servicetjänster i syfte att skapa väl fungerande och effektiva kontorsarbetsplatser. Som exempel kan nämnas funktionerna reception, växel, dokumenthantering och intern fastighetsservice.
Kontorsservice i Stockholm är ett team på 10 personer som arbetar dagligen för att leverera snabb och kvalitativ service till sina kunder genom att hjälpa och stötta varandra. I rollen som systemadministratör ansvarar du för att supportera, utveckla och driva de stödsystem används inom Kontorsservice i dialog med både If’s verksamheten i stort som inom avdelningen internt. Du arbetar dels med att driva mindre projekt självständigt, dels delta i större projekt som systemuppgraderingar eller att installera ny teknik.
* Ansvarar för drift, optimering, testning och felanmälning för de olika stödsystemen, så som ärendehanteringssystem, säkerhetssystem, passersystem, besökssystem, växelsystem och dokumenthanteringssystem m.fl
* Agera kravställare mot interna IT-avdelningen för interna system, såväl som kravställare mot externa leverantörer för resterande system
* Utveckla nya processer och rutiner för användning i de olika systemen
* Vid nya systemlanseringar eller uppdateringar, testa av, felanmäl och rapportera in från BETA-tester
* Delta i nordiska forum för utveckling och optimering av system på nordisk nivå
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning, där du utöver ditt ansvarsområde även förväntas att vara behjälplig inom andra områden som inkluderas i vårt tjänsteområde.
* Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom närliggande område
* Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska
* Mycket god system- och datorvana, stort IT- och systemintresse
* Meriterande med vana att arbeta med olika typer av stödsystem
För att trivas i rollen ser vi att du är social, och trivs i en bred roll med många olika kontaktytor. Du gillar ett arbete som präglas av service. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I arbetet så motiveras du av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig problem, samt anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning. Vidare är kvalitetsmedveten, och säkerställer alltid en noggrannhet i ditt arbete. Slutligen är du nyfiken, du gillar att lära dig nya saker och är du öppen inför förändringar där du ser möjligheter snarare än problem
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Bergshamra
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!