Hoppa till innehåll

Supply Chain Coordinator till QleanAir

Sista ansökningsdag
11 november 2024 (11 dagar kvar)
Publiceringsdatum
23 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos QleanAir. Om företaget: I mer än 30 år har QleanAir Scandinavia utvecklat innovativa luftreningslösningar som främjar människors hälsa genom att kontrollera luftkvaliteten. Att rena inomhusluften innebär även betydligt bättre förutsättningar att skydda ett företags personal, produkter och processer. QleanAir Scandinavia finns i hela världen och produktportföljen består av nyckelfärdiga renrum, ett sortiment av luftrenare och skydd mot passiv rökning. Idag är de cirka 35 anställda i Sverige och totalt 100 i världen. Arbetsuppgifter: Som Supply Chain Coordinator hos QleanAir spelar du en central roll i företagets Supply Chain-funktion. Du ansvarar för att övervaka och koordinera orderflöden, säkerställa att material och komponenter levereras i tid, samt upprätthålla kontakten med leverantörer och logistikpartners för att garantera smidiga flöden. Tillsammans med Supply Manager identifierar och utvärderar du nya leverantörer för att säkerställa att de uppfyller företagets krav på kvalitet och leveransvillkor. Utöver detta ansvarar du för upphandling av speditörer, hantering av import- och exportdokumentation samt uppföljning av leveranser och fakturor. Du driver också projekt för att förbättra processer och deltar i strategiska beslut för att utveckla logistikflöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Övervakning och koordinering av orderflöden • Hantering av logistikpartners och leverantörer • Identifiering och utvärdering av nya leverantörer tillsammans med Supply Manager • Upphandling av speditörer samt hantering av import- och exportdokumentation • Fraktbokningar och uppföljning av leveranser • Driva projekt för processförbättringar och optimering av rutiner • Granskning av fakturor samt uppföljning av statistik och KP Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av produktionsstyrning och goda kunskaper i logistikstrukturer • Erfarenhet av inköpsarbete och förhandling med leverantörer • God kunskap om exporthantering, tulladministration och Incoterm • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Slutligen är du nyfiken som person och arbetar hela tiden mot att driva på arbetet framåt där du med fördel bidrar med dina idéer och tar egna initiativ. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 november 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se