Hoppa till innehåll

Team Lead för Customer Service till Klüber Lubrication Nordic

Sista ansökningsdag
19 mars 2025 (164 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om företaget

Klüber Lubrication är en av världens ledande leverantörer av specialsmörjmedel. Vi hjälper våra kunder lyckas med hjälp av personliga relationer och rådgivning. Med våra ambitiösa tekniska koncept och erfarna, kompetenta medarbetare utvecklar vi avancerade, effektiva och högpresterande smörjmedel.

Våra kunder är tillverkare av komponenter, moduler, maskiner och system samt företag som använder denna utrustning för egen produktion eller bearbetning i ett mycket brett spektrum av industrier.

Klüber Lubrication grundades 1929 i München där vårt huvudkontor finns även idag. Vi har över 2 500 anställda i över 30 länder och vi arbetar ständigt i nära kontakt med våra kunder för att utveckla nya idéer till än mer effektiva och miljövänliga specialsmörjmedel

Sedan 1966 ingår dessutom Klüber Lubrication i Freudenberg Chemical Specialities, en division i den familjeägda koncernen Freudenberg Group med över 50 000 anställda världen över.

Hos Klüber Lubrication Nordic tror vi på den positiva nyttan av kontinuerligt lärande. Vårt team deltar regelbundet i utbildningar och workshops tillsammans för att främja en kultur av tillväxt och samarbete. Från tekniska framsteg till bästa praxis inom kundservice är vi dedikerade att ge våra anställda en möjlighet att utvecklas.

Läs mer om oss här.

Om tjänsten

I tjänsten som Team Lead för Customer Servicespelar du en nyckelroll i företagets säljprocess. Du leder och har personalansvar förett team om 4 personer och ni utgör den avgörande bryggan mellan försäljning och avslutad affär.Utöver det löpande arbetet kommer du även att delta i projekt gällande effektivisering och digitalisering av arbetet. I tjänsten har du många kontaktytor, bland annatett nära samarbete med supportfunktioner i Tyskland för problemlösning inom IT och distribution,samtliga Head of Sales i Norden samt medfunktioner som Marketing, Finance, Business Development och VD.

Som Team Lead motiverar och utvecklar du kundtjänsten i en ständigt föränderlig miljö och ni arbetar mot uppsatta mål och förbättringsambitioner. Det ligger i ditt ansvar att se till att servicenivån är hög och jämn och du hittar kontinuerligt kreativa lösningar för att förbättra kundupplevelsen.I de fall kunder har feedback hittar du lösningar på problem och du ansvarar för kontakten med kunder gällande förfallna fakturor.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Ansvar förkundsupport och orderadministration till våra svenska kunder, även om det förekommer ärenden från kunder i övriga Norden
  • Hjälpa kunder med produktfrågor
  • Ledning och fördelning av arbetet på avdelningen
  • Säkerställa hög kvalitet och punktlighet i leveranser
  • Master data-uppdateringar i SAP
  • Stötta fältsäljare administrativt med exempelvis att skapa offerteroch hantera leveransspårning
  • Vara behjälplig vid kampanjer och prisavtal

Mycket av arbetet görs i SAP där du är Key User i ett antal moduler, såsom Sales & Distribution, Material Management, Kundfakturering och elektronisk fakturaöverföring. Du utgår från företagets kontor på Vasagatan där ni sitter i fina, ljusa lokaler.

Kvalifikationer och egenskaper
  • Tidigare erfarenhet av arbete i kundtjänst
  • Ledarerfarenhet
  • Kunskaper i SAP
  • Erfarenhet av att delta i effektiviserings- och digitaliseringsprojekt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i annat nordiskt språkär mycket meriterande

För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Team Lead för Customer Serviceär du en person som ser värdet i god service. Dina personliga egenskaper bidrar till en positiv energi och ett gemensamt målfokus, inte bara för gruppen utan för hela organisationen. Du är öppen för förändringar och förbättringar och tycker om att arbeta med optimering av arbetet. Har du ett tekniskt intresse är det en fördel då många av ärendena är av teknisk karaktär.

Det är en bred roll där du ständigt har många bollar i luften, därför är det viktigt att du har en förmåga att prioritera och att arbeta självständigt, även om du uppskattar attha många kontaktytor och samarbeten.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Plats: Stockholm, Vasagatan
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Som en del av processen genomför vi en bakgrundskontroll på alla slutkandidater

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
19 mars 2025 (164 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se