Hoppa till innehåll

Receptionist sökes till advokatbyrå!

Publiceringsdatum
17 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om företaget

Vi är en global affärsjuridisk byrå som erbjuder ett brett spektrum av juridiska tjänster och har en stark internationell närvaro. Med kontor och medarbetare över hela världen, kan vi erbjuda våra klienter expertis inom olika affärsjuridiska områden. I Sverige är vi ett dynamiskt team som arbetar tätt tillsammans och utnyttjar vår internationella styrka för att genomföra komplexa affärer. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, utveckling och hög professionell standard.

Vi erbjuder även många sociala aktiviteter och möjligheter att engagera sig för våra medarbetare. Exempelvis har vi ett träningspass på SATS varje onsdag, gemensam frukost varje onsdag, och fika varje fredag som receptionen styr upp. Dessutom ser vi fram emot vår kick-off i slutet av augusti.

Om tjänsten

Vi söker nu en receptionist som kan bidra till att vår verksamhet flyter smidigt. Som receptionist ingår du i vårt internservice team och du kommer att ha en viktig roll i vår dagliga verksamhet. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat att:

  • Ta emot besökare och svara i telefon.
  • Hålla ordning i konferensrummen och hantera bokningar.
  • Beställa och organisera luncher samt hantera samlingsfakturor såsom taxikvitton.
  • Se till att hela kontoret är i toppskick, bl a genom att ta ansvar förkopieringsrumoch kaffestationer.
  • Beställa mat och övriga förberedelser i samband med seminarier och evenemang.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är ansvarstagande, prestigelös och serviceminded. Dina personliga egenskaper är det viktigaste för oss och vi värdesätter särskilt att du är:

  • Ansvarstagande: Du tar initiativ och ser till att arbetsuppgifter blir utförda på ett noggrant och effektivt sätt.
  • Prestigelös: Du är flexibel och öppen för att hjälpa till där det behövs, oavsett om det handlar om att fylla på kaffe eller välkomna besökare.
  • Serviceminded: Du brinner för att ge god service och tycker om att skapa en positiv upplevelse för både kollegor och besökare.
  • Social: Du har lätt för att kommunicera och trivs med att arbeta i ett team.

Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du är bekväm med att prata engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller från andra serviceyrken. Du bör vara van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och trivas med att arbeta i en miljö där ingen dag är den andra lik.

Om du är en person som gillar att bidra till en väl fungerande arbetsplats och vill vara en del av ett internationellt och dynamiskt team, då är detta jobbet för dig. Skicka in din ansökan redan idag!

Övrig information
  • Start: Augusti
  • Plats: Stockholm
  • Omfattning: Heltid

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till jimmy@astaagency.se.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
03 januari 2025 (167 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se