Hoppa till innehåll

Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring

Publiceringsdatum
25 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om Protector

Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralti Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin äratt göra detta viaförsäkringsförmedlare.

Protectors viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet, högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamhetengenomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad.

Om tjänsten

I rollen tillhör du avdelningen Mäklarservice sombestår av ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltidmot att ge kunderna den absolut högsta servicen och kvaliteten. Du ansvarar för kvalificerat arbete inom administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar.Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna.I rollen kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som:

  • Genomföra enklare riskbedömningar och analysarbete
  • Utveckling av arbetsprocesser i kvalitetessyfte
  • Fakturering ochoffertskrivning
  • Skapa och uppdatera försäkringsbrev
  • Stötta Account Managers

Du samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas taett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som Account Manager, där du tar vid ett störreeget ansvar för mäklarhusen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller liknande
  • Någon form av tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb)
  • Goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska

Vi ser gärna att du nyligen är, eller under våren kommer att bli, nyexaminerad.

Som person ser vi gärna att du;

  • identifierar dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad
  • triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt
  • är analytiskt lagd och ansvarstagande
  • gillar attdu förväntas fatta egna beslutsamt attdet finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att forma ramarna
  • trivs och är trygg i en ambitiös kulturdär löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen

Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetetsom gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset)
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Fast lön + årsbonus

Urval sker löpande så ansök redan idag!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ylva@astaagency.se.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se