Hoppa till innehåll

Junior Controller till Berner

Sista ansökningsdag
23 november 2024 (22 dagar kvar)
Publiceringsdatum
24 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Junior Controller till Berner

Är du en analytisk och målinriktad person med intresse för ekonomi och rapportering? Vill du ha en nyckelroll i en framstående organisation där du får möjlighet att utvecklas och bidra till vår framgång? Då är du kanske den Junior Controller vi söker!


Albert Berner Montageteknik AB är ett svenskt dotterbolag till den internationellt etablerade Berner gruppen. Berner gruppen är ett ledande företag inom direktförsäljning av förbrukningsmaterial, tjänster och verktyg för yrkesverksamma inom bygg-, fordon och industrisektorn. Känd för vår innovation och kvalitet. Vi strävar efter att skapa en stimulerande arbetsmiljö där våra medarbetare kan växa och göra skillnad. Nu söker vi en Junior Controller som kommer att vara en del av vårt dynamiska ekonomiteam.



Berner växer och här spelar Junior controller en huvudroll hos Berner. Med ett resultatorienterat och coachande ledarskap får vi både våra medarbetare och kunder att växa i nära samarbete.”

- Staffan Lindström, Managing Director

Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Berner: https://career.masterhelp.se/berner

Dina arbetsuppgifter:

  • Ta fram och analysera befintliga rapporter som skapar transparens (särskilt för Sales, Management och Marketing).
  • Kostnadskontroll, uppföljning av budgetar och interna avstämningar.
  • Arbeta aktiv med budgetering och forecast processer.
  • Utveckling av nya rapporter som leder till insyn och förbättringar.
  • Ad-hoc analyser.
  • Vara involverad i månadsavslut och årsavslut.

Du kommer ingå i en Nordisk organisation men huvudsakligen arbeta för den svenska organisationen men också supportera våra Nordiska verksamheter. Du kommer rapportera till Finance Manager.

Dina kvalifikationer:

  • Akademisk utbildning inom Business administration/ controlling eller utbildning som Berner anser vara likvärdig.
  • Intresse för att jobba med KPIs och hitta utvecklingsmöjligheter för våra verksamheter.
  • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:

  • Branscherfarenhet.
  • Erfarenhet av SAP.
  • Goda Excellkunskaper


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kvalitetsmedveten.
  • Självgående.
  • Mycket god analytisk och kommunikativ förmåga


Vi erbjuder dig:

  • En chans att utvecklas inom ekonomi och controlling i en stimulerande arbetsmiljö.
  • Möjligheter till personlig och professionell utveckling genom vår enorma E-learningsplattform.
  • Konkurrenskraftig lön och förmåner som friskvårdsbidrag och subventionerad lunch.
  • En stödjande och dynamisk arbetsgrupp.
  • Fast månadslön.
  • Tjänstepension.


Om anställningen

Tjänsten är på heltid med en 6 månaders provanställning. Rollen är placerad i Stockholm med möjlighet till distansarbete.

Kontakt och ansökan

Rekrytering kommer att ske löpande. Vi använder oss av arbetspyskologiska tester.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Fiona Sterzenbach Finance Manager via fiona.sterzenbach@berner.se på telefonnummer +46708388197 eller Anna Skoog, Nordisk HR chef via anna.skoog@berner.se


Berner – Din framtid inom ekonomi börjar här!


Om företaget:

Berner är en del av tyska Berner Group. Vi har under 60 år försett fordons- och byggbranschen i 25 länder med förbrukningsprodukter, fästelement, handverktyg, el- och luftmaskiner samt kemiprodukter. Koncernen omsätter ca 10 mdkr och har ca 8 600 anställda. I Sverige är vi ca 100 medarbetare med en omsättning på ca 180 milj. Läs mer om oss på www.berner.se


Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se