Hoppa till innehåll

Visual Merchandiser Utvecklare till Åhléns

Publiceringsdatum
14 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vill du ta dig an en utvecklande roll inom Visual Merchandising för mode och jobba tvärfunktionellt? Vi söker nu en Visual Merchandiser Utvecklare till vårt team! Åhléns marknadsorganisation genomgår en förändringsresa där vi utvecklar sortiment och upplevelse. Nu finns chansen att hänga med på Åhléns resa framåt mot lönsamhet! Det här är en perfekt roll för dig som drivs av förändring och utveckling samt vill arbeta i ett passionerat team som motiveras av försäljning. Vi erbjuder dig Som Visual Merchandiser Utvecklare utvecklar du mode- och barnkategorierna för Åhléns varuhus enligt vår kommersiella plan. Ditt uppdrag är att ta fram riktlinjer för hur Åhléns ska arbeta med, och stärka sitt, visuella uttryck i varuhus samt underlätta skapandet av en kommersiell och optimal kundupplevelse. Du är också ansvarig att nå försäljnings- och vinstmål genom att fördela rätt produkter till rätt plats och skapa en inspirerande och bekväm shoppingupplevelse för Åhléns kunder. Vidare kommer du att coacha våra regionala Visual Merchandisers genom konstruktiv och kontinuerlig stöttning och feedback. Du tillhör vår marknadssavdelning och du kommer arbeta tvärfunktionell med hela marknadsorganisationen och customer experience-teamet samt med externa intressenter. Vem är du? Som Visual Merchandiser Utvecklare på Åhéns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig: - 5+ års erfarenhet av Visual Merchandising eller marknadsföring - Erfarenhet av att utveckla och konceptualisera försäljning i butiker/varuhus - Erfarenhet av arbete inom mode och lifestyle-produkter - Erfarenhet i Adobe Creative Suite samt MS Office paketet - Det är meriterande med utbildning av store concept, space management, marknadsföring eller motsvarande. För att trivas i rollen krävs att du har intresse för försäljning och att du på ett effektivt och strukturerat sätt kan arbeta tvärfunktionellt då du kommer att vara en brygga mellan marknad-och försäljningsorganisationen. Du drivs av att nå resultat i en föränderlig miljö och är engagerad i det du tar dig an. Vidare är du kreativ och en duktig kommunikatör som håller dig uppdaterad på de senaste trenderna inom mode, heminredning och visual merchandising. Tjänsten är ett vikariat fram till början av 2026 och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor en promenad från Odenplan i Stockholm. Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Vi är engagerade, förändringsbenägna och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
14 juli 2024 (26 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se