Kundlojalitetsansvarig | Samsung | Stockholm
Sista ansökningsdag
10 november 2024 (10 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Samsung söker en erfaren Loyalty Lead för att leda, koordinera och genomföra vår lojalitetsstrategi. Din huvudsakliga uppgift är att definiera och implementera strategier för att öka kundlojalitet, retention och försäljning. Som Loyalty Lead kommer du att arbeta nära CRM-teamet och andra interna samarbetspartners från vårt kontor i Kista.
Dina viktigaste ansvarsområden inkluderar:
• Säkra och implementera lojalitetsstrategier för Samsung Nordics baserat på insikter. Verktyg som Samsung Rewards och Samsung Members spelar en central roll i arbetet.
• Definiera och genomföra strategin för Samsung Rewards. I nära samarbete med CRM-teamet skapar du kundupplevelser som når våra uppsatta KPI:er, genom kampanjer och andra initiativ. Tillsammans med vårt huvudkontor i Suwon och det europeiska kontoret driver du planering, utförande och kontinuerlig förbättring.
• Driva strategin och implementeringen av Samsung Members-initiativ tillsammans med CRM-teamet och lokala samarbetspartners för att optimera kundupplevelsen i Samsung Members-appen.
• Arbeta nära andra avdelningar som Category Marketing, eCommerce och Performance Marketing för att säkerställa lojalitetsfokus i alla våra kundaktiviteter.
• Hantera dashboard-verktyg för veckovisa och månatliga rapporter, analysera resultat och presentera förbättringsförslag för att nå KPI:er.
Din profil
• Kandidatexamen inom Företagsekonomi, Marknadsföring eller relaterat område.
• Mer än 3 års erfarenhet av CRM-marknadsföring och lojalitetsarbete, särskilt i globala företag.
• Du har en stark bakgrund inom CRM och lojalitet på både strategisk och operativ nivå samt erfarenhet av projektledning och stakeholder management.
• Du är van att använda dashboard-verktyg, utveckla segmenteringsstrategier och skapa insikter.
Övrigt:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning
Tillträde: Omgående eller enligt ÖK
Placering: Kista, Stockholm (Hybrid)
Samsung är ett mycket dynamiskt företag i en snabbföränderlig bransch, så det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss behöver du vara en doer och en person som uppskattar tempo, förändring och tar egna initiativ. Du behöver vara öppen för nya idéer och nya sätt att tänka. Ingen dag är den andra lik här på Samsung, och vi vill att du ska vara nyfiken och se möjligheterna i snabba och ibland oväntade förändringar.
Samsung Nordics är ett mångkulturellt företag med människor från hela världen. Detta är en av våra största styrkor, då det gör oss till ett team med mycket varierad kunskap och erfarenheter. Men trots våra olikheter har vi alla en sak gemensamt – och det är vår strävan efter innovation. Vi arbetar för att ta itu med några av de problem som samhället i Norden står inför, och vi tror att vår innovativa teknik kan vara en positiv kraft som hjälper oss med detta.
Låter det som ett spännande steg i din karriär? Välkommen med din ansökan till Samsung och bli en del av vår framgångsresa!
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se
Sök jobbet
Ansök senast
10 november 2024 (10 dagar kvar)
Ansök nu
Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se